کد خبر: ۱۳۲۶۴
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
انسیه خزعلی: بیشترین آمار طلاق در چهار سال نخست زندگی زوجین رخ می‌دهد. طرح مشاوره برای سال‌های زندگی زوجین تدوین خواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

 انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در آیین پایانی دومین جشنواره سراسری زوج‌های جوان ارتش در مشهد گفت: بیشترین آمار طلاق در چهار سال نخست زندگی زوجین رخ می‌دهد از این رو طرح مشاوره و آموزش ویژه برای این سال‌ها در دست تدوین است و در ماه‌های آینده ابلاغ خواهد شد، همچنین مشاوره و آموزش در یک سال نخست ازدواج نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مهارت‌های زندگی افزایش یابد و دولت یکی از محورهای اصلی سند تحول را خانواده محوری قرار داده و در همه قوانین، استحکام خانواده مورد تاکید است.

او ادامه داد: در پشتیبانی از خانواده و تحکیم آن تسهیلات ازدواج، مسکن و دیگر تسهیلات نیز مورد توجه است، اما همه نیازمندی‌های زوجین مسائل اقتصادی نیست بلکه امور مشاوره‌ای نیز نیاز است چرا که بسیاری از طلاق‌ها در سال‌های نخست زندگی صورت می‌گیرد که با مشاوره درست، بسیاری از اختلاف‌ها رفع می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: موضوع جمعیت از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چون یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم پیری جمعیت است و از دست دادن بزرگترین سرمایه نیروی انسانی قابل مقایسه با هیچ سرمایه‌ای نیست.

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امور موثر در تحکیم بنیان خانواده افزود: در خانواده حقوق و اخلاق در کنار هم است و اخلاق، خانواده را متعالی می‌کند. همچنین گذشت و صبوری باعث قوام خانواده است و اظهار محبت، کانون خانواده را گرم می‌کند.

او با بیان این که فضای مجازی باعث شد نقش والدین و مادر در تربیت فرزند کمرنگ شود ادامه داد: این کمرنگ شدن باعث شد هویت و جهت دهی از بیگانه کسب شود و دشمن در لحظه زندگی کردن و خوشی‌های ناپایدار را به جای آینده نگری و دور اندیشی رو به روی جوانان قرار دهد تا محوریت والدین برای تربیت فرزندان را دوباره بازگردانیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خداوند متعال اجازه نداده است زن با تقدس و جایگاهی که دارد به ابتذال کشیده شود، اما دشمن به دنبال به ابتذال کشاندن زنان و دختران است.

خزعلی افزود: بسیاری از عوامل طلاق و گسست‌ها از ارتباطات بی قید و بند نشات گرفته است که از مرزهای فضای مجازی وارد خانه‌ها می‌شود و حریم‌های بین زن و مرد باید حفظ شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها