کد خبر: ۱۲۹۲۱
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
نماینده تبریز در مجلس گفت: هیچ جای دنیا با وجود همه اتفاقاتی که می‌افتد، نیروی انتظامی را نمی‌کشند ... متاسفانه بیشتر ماموران نیروی انتظامی با حقوق های بسیار پایین، شبانه روز مشغول تامین امنیت کشور هستند؛ البته در این بین، تعدادی کارهای نامناسب می کنند و باید تلاش کرد با عده‌ای که تخلف می کنند در هر قسمتی که هست با آنها برخورد شود تا مردم آرام شوند.
به گزارش جدید پرس:

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره نقش جریانات برنداز و تجزیه طلب در آشوب‌های اخیر کشور اظهارکرد: متاسفانه در کشور شاهد شکاف‌هایی هستیم که باعث شده این شرایط و درگیری‌ها و دو قطبی‌ها به وجود آید؛ اما علاوه بر این شکاف ها و مشکلاتی که دولت و مجلس در سال‌های گذشته با یک دیگر داشتند، جریان های برانداز نیز در یک ماه گذشته از مشکلات مردم سوءاستفاده کرده‌اند.

وی افزود: اینکه برخی جریانات برانداز و تجزیه طلب از اعتراضات به حق مردم سوء استفاده می‌کنند، امری طبیعی است؛ لذا برای جلوگیری از این مسئله باید با جوانان به صورت ارشادی ارتباط داشته باشیم؛ البته ارشادی به معنای روشن کردن، توجیح کردن و مهربانی کردن باید باشد؛ اگر نتوانیم با جوانان ارتباط برقرار کنیم و توجیحشان کنیم، با گفتن من یا امثال من توجیه نخواهند شد؛ لذا رفتار ما باید با دانشجویان و جوانان ارشادی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ پزشکیان ادامه داد: روحانیت محترمی که در دانشگاه‌ها حضور دارند، می‌توانند می‌توانند جوانان را جذب کنند و اندکی با آنها کنار بیایند تا قدری شدت صدمه را کاهش دهند؛ نه این که در مقابلشان بایستند. ما می‌توانیم با نوع رفتارمان، مسائل پیش آمده را اصلاح کنیم.البته در این بین، عده ای از افراد هستند که مشخصا می‌خواهند براندازی کنند و علیه نظام اقدام می‌کنند؛ اما ما باید صفشان را از این جوانان جدا کنیم و نباید با برخی اقدامات، جوانان را به دامان جریانات برنداز هول بدهیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌های ضد انقلاب در مدیریت آشوب‌های اخیر گفت: در رسانه‌های بیگانه طوری تبلیغ می کنند که انگار کشور از دست رفته و ذهن جوانان را به گونه‌ای مدیریت کرده‌اند که مثلا تا پنج روز دیگر، نظامی وجود ندارد؛ درحالی که متوجه نیستند که چنین اتفاقی امکان پذیر نیست و اگر بیافتد معنایش هرج و مرج و آشفتگی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مواضع برخی چهره‌های اصلاح طلب مبنی بر لزوم جلوگیری از تخریب کل ساختار نظام، بیان کرد: ایجاد هرج و مرج به سود هیچ کس نیست؛ کسانی که این کار را می کنند، متاسفانه بهانه‌هایی است که ما دستشان دادیم و آتشی است که آنها شعله ورش می کنند. لذا باید کاری کنیم که بهانه از دستشان بیافتد و بایستی ارتباطمان را با جوانان اصلاح کنیم.

پزشکیان با اشاره به برخوردهای اخیر با برخی از ماموران نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نباید با نیروی انتظامی چنین برخوردهایی کرد. در هیچ جای دنیا با وجود همه اتفاقاتی که می‌افتد، نیروی انتظامی را نمی‌کشند؛ اگر نیروی انتظامی نباشد، خیلی از ما دیگر امنیت نخواهیم داشت و کسی نیست که امنیت جامعه را حفظ کند. متاسفانه بیشتر ماموران نیروی انتظامی با حقوق های بسیار پایین، شبانه روز مشغول تامین امنیت کشور هستند؛ البته در این بین، تعدادی کارهای نامناسب می کنند و باید تلاش کرد با عده‌ای که تخلف می کنند در هر قسمتی که هست با آنها برخورد شود تا مردم آرام شوند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها