کد خبر: ۱۲۹۱۸
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۹ درصد مردم درگیر اغتشاشات نشدند، گفت: تجزیه طلبان گردانندگان اصلی این ماجرا بودند که با هوشیاری مردم ناکام ماندند.
به گزارش جدید پرس:

سردار رحیم جهانبخش روز یکشنبه طی سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه خواهران علامه طباطبایی ارومیه با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات در تلاش برای سوء استفاده از نوجوانان و گمراهی آنان بود، اظهار کرد: باید قبول کنیم که نوجوانان و جوانان به دلیل دور ماندن از محیط‌ های پویای آموزشی در ایام شیوع ویروس کرونا به طور جدی در معرض آسیب و هجمه دشمنان قرار گرفتند.

وی افزود: زیان تعطیلی مدارس در ایام شیوع ویروس کرونا به اندازه‌ای بوده که معتقدیم ای کاش حتی در آن شرایط خاص نیز مدارس تعطیل نمی‌شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دوری از محیط‌های آموزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا یکی از دلایل تمرکز دشمنان بر روی جوانان و نوجوانان در اغتشاشات بود، گفت: نظام آموزشی از تولیدکنندگان موثر امنیت در جامعه است.

وی تاکید کرد: نقش سازمان آموزش و پرورش در جلوگیری از گمراه شدن نوجوانان و هویت بخشی به آنان را بسیار اثرگذار دانست.

وی با بیان اینکه فضای مسموم رسانه‌ای بر تمام کشورها حاکم است و قشر جوان از گزند آن در امان نیست، گفت: به طور مثال در کشور کره جنوبی ۱۵۴ نفر جوان بخاطر دیدار با یک سلبریتی جان خود را از دست دادند که نشان از این فضای مسموم و گمراه کننده دارد؛ حال فرض کنید دشمن چندین برابر سایرین علیه جمهوری اسلامی هجمه رسانه‌ای وارد می‌کند.

بدخواهان از اصالت ایرانی در هراسند

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه دشمنان از اصالت ایرانی در هراس هستند، اظهار کرد: اصالت ایرانی ناب ترین اصالت در دنیاست چرا که ۲ اصالت ملی و دینی را همزمان در خود جای داده و بدخواهان نظام از این مورد درهراس هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تزریق نا امیدی مطلق در جامعه ایرانی هستند، افزود: باور کنید میزان فساد در ایران حتی به اندازه یک دهم کشورهای دیگر نیست؛ البته ما به این مقدار نیز راضی نیستیم چرا که برازنده جامعه اسلامی نمی‌باشد ولی باید توجه کرد که دشمن همه تلاش خود را برای نا امیدی مطلق مردم به کار گرفته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: دشمن با فشار بر ایران در تلاش است تا مانع شکل گیری جبهه متحد مقاومت در برابر استکبار باشد؛ آنان برنامه‌های زیادی برای ضربه زدن به ایران قوی را دارند و با واژه‌هایی همچون فدرالیسم، خواب‌های تلخی برای تجزیه ایران دیده‌اند.

وی ادامه داد: البته ما اعلام می‌کنیم که بهار اروپایی آغاز شده و در جنگ بین سوسیال دموکراسی و لیبرال‌ها به وضوح می‌توان آن را دید که در نهایت منجر به اتفاقات اوکراین شده است.

سردار جهانبخش در پاسخ به سوالی در رابطه با برخورد پلیس با معترضان کف خیابان، گفت: پلیس در برابر اعتراض و گفتمان سعه صدر کافی و تحمل لازم را دارد ولی با اغتشاش گران خیر! اگر عده‌ای جان و امنیت مردم را بازیچه دست خود قرار دهند با آنان برخورد می‌کنیم.

وی افزود: به طور مثال در اغتشاشات اخیر اشنویه، گروهی شناسایی شد که پس از تیر اندازی به سوی پلیس، تحریک پلیس را هدف اصلی خود قرار داده بودند که پس از ناکامی، درصدد تیراندازی رگباری به سمت مردم برآمدند که با هوشیاری پلیس دستگیر و عملیات تروریستی آنان خنثی شد.

وی با بیان اینکه دشمنان تمامی جاسوسان خود را در اغتشاشات اخیر پای کار آوردند، افزود: در شهرستان تکاب مواردی شناسایی و دستگیر شدند که یک ماه قبل از آغاز اغتشاشات در این شهرستان ساکن و آماده علملیات روانی شده بودند.

چرا فقط بر قوانین ایران تمرکز کرده‌اند؟

وی در رابطه با مباحث مطرح شده در مورد نبود آزادی در ایران، اظهار کرد: در تمامی کشورهای جهان قوانین خاصی حاکم است که متاسفانه فقط در مورد ایران به اندازه شاهد هجمه رسانه‌ای هستیم؛ به طور مثال در کشور استرالیا دختران با دامن به هیچ عنوان نمی‌توانند در جلسه امتحان حضور یابند یا در بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی لاک زن دختران منجر به اخراج آنان می‌شود یا پوشیدن شلوار جین در ۹۰ درصد دانشگاه‌های امریکا ممنوع است؛ ولی آیا هجمه‌ای به این صورت به این قوانین وارد می‌شود؟

سردار جهانبخش با بیان اینکه دشمنان با کلید واژه آزادی به دنبال ترویج بی بند و باری در جامعه هستند، افزود: دختران و پسران ایرانی آزادگی را در اصالت خود دارند و این با آزادی حیوانی مدنظر غربی‌ها از زمین تا آسمان تفاوت دارد؛ باور کنید حتی دختران کم حجاب ایرانی نیز عشق دینی دارند و این تسخیر شدنی نیست.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در رابطه با نقش شبکه‌های اجتماعی در گمراهی نسل جوان، گفت: برخی از این شبکه‌های اجتماعی رسما برای القای شیوه خاصی از سبک زندگی برای ایرانیان برنامه ریزی شده است؛ به طور مثال کارشناسان ما گزارش دادند که وقتی با آی پی امریکایی وارد اینستاگرام شویم بسیاری از پیج‌های مورد دار و پورنوگرافی برای آن کاربر لود نمی‌شود و این درحالیست که در آی پی ایرانی برای همین کاربر بسیاری از این صفحه‌های مورد دار توسط خود اینستاگرام پیشنهاد می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها