کد خبر: ۱۲۸۳۱
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
در ادامه مواضع ضد ایرانی مقامات آمریکایی علیه ایران، وزیر امورخارجه این کشور بار دیگر ادعاها مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه را تکرار کرد.
به گزارش جدید پرس:

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا که برای شرکت در نشست گروه هفت به آلمان سفر کرده است در یک کنفرانس خبری در شهر محل برگزاری این نشست ادعاهای اثبات نشده درخصوص استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران درحملات علیه اوکراین را تکرار کرد.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، بلینکن با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست دو روزه گروه هفت با تکیه بر ادعاهای خود افزود: ما در حال کار روی اعمال تحریم علیه کسانی هستیم که به رئیس جمهور پوتین در جنگ کمک می‌کنند که این، شامل ایران نیز می‌شود، چراکه پهپادهای آنها در حال نابود کردن زیرساخت‌ها و شهروندان اوکراین است.

وی در ادامه مدعی شد که ایرانی‌ها علاوه‌ بر این در کریمه در حال آموزش نیروهای روس برای استفاده از این پهپادها هستند.

وزیر امورخارجه آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که ناآرامی‌های جاری در ایران از دیگر موضوعات مورد بحث در نشست گروه هفت بوده است.

آنتونی بلینکن در ادامه مداخله‌های آشکار مقامات آمریکایی در امور داخلی کشورمان مدعی برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی ایران با افراد حاضر در ناآرامی‌های اخیر در این کشور شد و گفت که برای تحریم کسانی که در این خشونت‌ها دست دارند، تلاش می‌کند.

وی همچنین از ادامه رایزنی‌های مداخله‌جویانه دولت آمریکا با جامعه مدنی و شرکت‌های حوزه فن‌آوری برای ارائه خدمات دیجیتال به مردم ایران به منظور تسهیل ارتباطات مجازی آنها خبر داد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها