کد خبر: ۱۲۰۹۱
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
مریم اشرفی‌گودرزی، مدرس و محقق حوزوی گفت: اگر ما در جامعه‌ای بودیم که بانوان حالتی منفعل داشتند یا نمی‌توانستند اندیشه خود را در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطرح کنند، دشمن نمی‌توانست از زاویه خانم‌ها وارد شود، پس اینکه دشمنان این بار از موضع زن با یک طراحی چندجانبه وارد شده‌اند، ناشی از همین حضور و اثرگذاری زنان در جامعه اسلامی ماست.
به گزارش جدید پرس:

* با عنایت به سطح فعالیت و ضریب نفوذ این قشر در جامعه، دشمنان برنامه‌های خودشان را برای نفوذ در میان زنان طراحی کردند و از این راه وارد شدند. از طرفی دیگر با سوژه‌ای وارد شدند که می‌دانستند مردم ایران به لحاظ عاطفی بسیار قوی هستند و در آن‌ها نگاهی عاطفی و بسیار لطیف به دختران وجود دارد.

ما دختران‌مان را بسیار عزیز می‌دانیم، لذا از این موضوع استفاده کردند و از سوژه‌ای که متعلق به بخش خاصی از قومیت ما بود و به لحاظ مذهب هم ویژگی خاصی داشت و هم جنسیت، همه این‌ها را واداشت تا از این وضعیت سوءاستفاده کنند و با عنایت به تسلطی که بر فضای مجازی داشتند و این تسلط در دوران کرونا هم تشدید شده بود، شکاف خاصی را در جامعه ایجاد کنند. در دوره کرونا ضریب نفوذ فضای مجازی به خصوص در یک سنین خاصی که با عنایت به غیرحضوری شدن مدارس ناگزیر بودند از فضای مجازی استفاده کنند بیشتر شده بود.

* دشمن از موضوع زنان وارد شد تا بتواند این قشر فعال جامعه را با خود همراه و همسو کند. از سوی دیگر در موضوع زنان ما در برخی موارد نتوانسته‌ایم فعالیت فرهنگی مناسبی داشته باشیم و آن‌ها در تلاش بودند با توجه به ضعف‌های ما در برخی بسترها، برای نفوذ خودشان راه‌هایی پیدا کنند.

ما متأسفانه نتوانسته‌ایم در موضوع فرهنگی و رسانه همگام و حتی جلوتر از دنیای سلطه گام برداریم. متأسفانه شبیخون فرهنگی که سال‌ها قبل حضرت آقا درباره آن تذکر داده بودند، جدی شد. به دلیل مشکلات مختلف و همچنین روی کار آمدن برخی مسئولان در برهه‌های مختلف با رویکرد متفاوت نسبت به مسائل اعتقادی و آزادی و به بهانه‌های مختلف برای جذب آرای مردمی در انتخابات با شعارهای مردم‌فریب، یکسری انتظارات متفاوتی را نسبت به مقوله آزادی و فرهنگ در بخش‌هایی از جامعه به وجود آورد. در بخش آموزش و پرورش هم ما نتوانسته‌ایم همه ارزش‌هایی را که داریم به طور شایسته‌ای منتقل کنیم.

* این‌ها شعار «زن، زندگی، آزادی» را به معنای زندگی غربی در نظر دارند. در غرب نگاه ابزاری به زن وجود دارد و خانمی که در عرصه سیاست، وزرش، فرهنگ و نظامی فعال است، نتوانسته از گزند این نگاه ابزاری در امان بماند و بتواند حریم خود را محافظت کند. حریم زنان در غرب با تعرض‌هایی همراه بوده که ما مستنداتش را مشاهده می‌کنیم، اما این‌ها می‌خواهند زنان ما را هم با چنین زندگی‌ای درگیر کنند تا از وظایف خودشان در عرصه تربیت نسل آینده فاصله بگیرند.

وقتی مردان جامعه هم در بستری ولنگاری که با جاذبه‌های شهوانی پوشیده شده قرار بگیرند، از مبارزه با استکبار منحرف خواهند شد، بنابراین از این حربه استفاده و تلاش کردند از این موضع وارد شوند تا زنان جامعه ما را با این شعارهای به ظاهر زیبا و در باطن مبتذل سرگرم کنند که در درجه اول قوای خودشان را تضعیف کند و در درجه بعدی روی سایر اعضای جامعه مردان و فرزندان تأثیر منفی بگذارند تا بتوانند سطح بالای بازدارندگی در برابر نظام سلطه را از بین ببرند و انقلاب ما را دچار خدشه کنند.

* آن‌ها حجاب را یک عامل بازدارنده بسیار مهم می‌دانند چراکه می‌تواند سطح شهوانی و تقید جامعه را کنترل کند. وقتی ما بتوانیم انگیزه‌های اعتقادی و اراده‌های افراد را در برابر مسائل شهوانی پایین بیاوریم، طبیعتاً جامعه‌ای آسیب‌پذیر خواهیم داشت که می‌توان از آن جامعه‌ای پذیرنده در برابر استکبار جهانی ساخت. بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب آن‌ها از قدرت گرفتن جامعه ما می‌ترسند چراکه قدرت بازدارنده تسلط آن‌ها بر دنیاست، پس برای از بین بردن آن به از بین بردن ارکان آن متوسل می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین ارکان مقوم جامعه ما حیا و عفت است که یک نوع بازدارندگی در جامعه ایجاد می‌کند که مقوم اراده‌هاست و این اراده‌های قوی سد محکمی است در برابر مقابله با نفوذ امپریالیسم. قطعاً سطح بالای فعالیت زنان در جامعه این تصور را در آن‌ها ایجاد کرد که اگر بتوانند این قشر فعال را که نقش جدی در جامعه دارند به سوی خودشان بکشند، می‌توانند جبهه‌ای بسیار قوی برای نفوذ در ایران اسلامی داشته باشند که در این نقشه شیطانی با شکست مواجه شدند، اما این بیداری را در ما ایجاد کردند که با نقاط ضعف خود مواجه شویم و با یک آسیب‌شناسی انگاره‌های ملی و مذهبی را در خودمان تقویت کنیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها