کد خبر: ۱۱۹۲۴
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت : مخازن زباله به سطح شهر بازگشته و مابقی به زودی برگردانده خواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

همزمان با اعتراض های اخیر در تهران مخازن برخی از محلات و خیابان های شهر  از سوی شهرداری جمع آوری شد . حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشستی خبری با رسانه هایی که به صورت گزینشی انتخاب شده بودند به موضوع بازگشت مخازن زباله در محدوده مرکزی شهر که در حوادث اخیر جمع‌آوری شده بود، اشاره کرد و گفت: متأسفانه مزاحمت‌هایی با استفاده از مخازن زباله شهرداری تهران ایجاد می‌شد که باید برای آن فکری انجام می‌شد. در حقیقت با این مخازن مسیر تردد مردم را می‌بستند که برای مدیریت این اتفاق، مخازن زباله جمع‌آوری شد و در حال حاضر نیز با عبور از این حوادث اکثر مخازن به سطح شهر بازگشته و مابقی به زودی برگردانده خواهد شد.

وی درباره طرح مدیریت شهری برای تغییر شیوه رفت و روب و نظافت شهر گفت: هنوز این طرح نهایی نشده و در حوزه رفت و روب و نظافت شهر تلاش برای این تحول را در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال حاضر مشغول جمع‌آوری نظرات تخصصی هستیم. یکی از تاکیدات شهردار تهران تقویت حوزه نظافت و رفت و روب شهر تهران است. لذا این موضوع در برنامه آتی قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد که موضوع استفاده از نوآوری‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

 عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز اظهار کرد: بی‌تردید در سریع‌ترین زمان ممکن جایگزینی مخازنی که در حوادث اخیر تخریب شده‌اند را انجام خواهیم داد؛ البته بخشی از این جایگزینی‌ها انجام شده و مابقی به زودی انجام خواهد شد. در مورد واگذاری پیمان‌های نگهداشت با شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون تخصصی در شورا جلسات متعددی برگزار شده و در این راستا اهداف مهمی همچون کاهش مخازن دنبال خواهد شد و از سوی دیگر افزایش تعداد ماشین‌آلات تخصصی را نیز برای کاهش کار بخش کارگری و افزایش کیفیت خدمات شهری پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: قطعا ایرادات لکه‌ای و نقطه‌ای در سطح شهر داریم؛ اما تهران را نمی‌توان با هیچ یک از شهرهای کشور مقایسه کرد چرا که روزانه ۶۰۰۰ تُن زباله توسط همکاران ما در تهران جمع‌آوری می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها