کد خبر: ۱۱۸۸۰
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳
نماینده ایران در سازمان ملل گفت: برنامه‌ریزی‌های سیاسی و انتشار اطلاعات گمراه کننده علیه ایران به نتیجه نخواهد رسید.
به گزارش جدید پرس:

سعید ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت درباره ادعای کمک پهپادی ایران به روسیه گفت: ایران ادعاهای بی اساس مبنی بر این‌که ایران هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه ارسال کرده است تا این کشور در جنگ اوکراین از آن استفاده کند را قاطعانه رد می‌کند.

وی در بک کنفرانس خبری در این‌باره تأکید کرد: برنامه ریزی‌های سیاسی و انتشار اطلاعات گمراه کننده علیه ایران به نتیجه نخواهد رسید.

همچنین؛ به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت درباره ادعای کمک پهپادی ایران به روسیه گفت: اگر سازمان ملل بازرسانی را برای تحقیقات درباره پهپادهای روسی استفاده شده در اوکراین اعزام کند، در همکاری خود با این سازمان بازنگری خواهیم کرد. شورای امنیت قدرت و صلاحیت تحقیقات درباره ادعای کمک‌های پهپادی ایران به روسیه را ندارد.

وی افزود: ادعای کشورهای غربی درباره انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه دروغ پردازی گمراه کننده است. هیچ گونه مستنداتی برای تأیید این ادعا به شورای امنیت ارائه نشده است. طرح اتهام کمک پهپادی ایران به روسیه، فرصت احیای توافق هسته‌ای را پیچیده می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها