کد خبر: ۱۱۸۴۳
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
یک نماینده مجلس گفت: با بیان اینکه به نظر می‌رسد محدودیتی که در پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ ایجاد شده موقتی باشد و بیشتر برای موضوعات امنیتی به این شکل درآمده، افزود: البته مهاجرت مردم به پیام رسان‌های داخلی کار بزرگ و زمان بری است.
به گزارش جدید پرس:

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: تصمیمی که برای محدودیت‌ها در پیام رسان‌های اینستاگرام و واتساپ به وجود آمده، هیچ ارتباطی به مجلس شورای اسلامی و دولت و یا وزارتخانه خاصی ندارد و تصمیم صریح شورای عالی امنیت ملی است که به دلیل شرایط کشور فعلاً سرعت این دو پلتفرم محدود شود.

به گزارش ایسنا؛ وی گفت: به نظر می‌رسد محدودیتی که در پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ ایجاد شده موقتی باشد و بیشتر برای موضوعات امنیتی به این شکل درآمده، البته مهاجرت مردم به پیام رسان‌های داخلی کار بزرگ و زمان بری است، ولی به تدریج مردم باید به سمت پیام‌رسان‌های ایرانی حرکت کنند و از آنها بیشتر استفاده شود.

این عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح صیانت از فضای مجازی و ارتباط آن با فیلتر کردن اینستاگرام و واتساپ، گفت: هیچ‌گاه منظور از اجرای طرح صیانت از فضای مجازی فیلتر کردن پیام رسان‌های خارجی نبوده و تأکیدی که مجلس وکمیسیون فرهنگی بر آن داشت این بود که اگر یک پلتفرمی قرار است در کشور فعالیت کند، ابتدا باید به قوانین و مقررات کشور احترام بگذارد و آن را اجرا کند و سپس مسئولان آن پلتفرم در موضوعات مختلف پاسخگو و مسئولیت‌پذیر باشند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: وضعیت پیام‌رسان‌های ایرانی بهتر از قبل شده است، ولی با توجه به فضای رقابتی که در کل پیام‌رسان‌های دنیا وجود دارد، پیام‌رسان‌های ایرانی برای اینکه بتوانند مورد استقبال و اعتماد مردم قرار گیرد نیاز به بهتر شدن و ایجاد قابلیت‌های بیشتری نسبت به مشابه خارجی دارد.

خارجی‌ها خواهان آرامش در ایران نیستند

وی با اشاره به تجمعات و اعتراضاتی که در چند هفته گذشته کشور اتفاق افتاده، گفت: کسانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند ورشکستگان سیاسی هستند که بیشتر دنبال تسویه‌حساب‌های قدیمی هستند و چیزی برای از دست دادن ندارند و دائماً دنبال بهانه‌ای هستند که به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس، گفت: دشمنان در فضای رسانه‌ای خود سیاه نمایی می‌کنند و در حال حاضر فضای کشور و مخصوصاً خیابان‌های تهران آرام است و کسب و کارهای مردم روال خود را دارد، در حالی که عده‌ای قصد دارند فضای کشور را ناآرام جلوه دهند.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: خارجی‌ها نمی‌خواهند احساس آرامش و امنیت در کشور به وجود بیاید و با هیاهوهای رسانه‌ای و شگردهای خود احساس ناآمنی را دائماً به داخل جامعه تزریق می‌کنند. البته بسیاری از موضوعات همچون فضای مجازی و پلتفرم‌هایی که همراه سیاست‌های کشور نیستند باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه شعار و مطالبه‌ای که در حال حاضر در بعضی از تجمعات کشور مطرح می‌شود به هیچ عنوان دغدغه و نگرانی مردم نیست، گفت: مشکلات اصلی عموم مردم موضوع گرانی، بیکاری و به‌طور کلی وضعیت معیشتی و اقتصادی است که باید به آن رسیدگی شود، ولی آنچه مشاهده و شنیده می‌شود برنامه‌هایی است که خارج نشینان برای براندازی نظامی جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن مانند حجاب دارند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها