کد خبر: ۱۱۷۳۱
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
منابع خبری اعلام کردند که اتحادیه اروپا ۱۱ شخص حقیقی و ۴ شخص حقوقی ایران از جمله پلیس امنیت اخلاقی و وزیر ارتباطات را تحریم کرده است.
به گزارش جدید پرس:

اسپوتنیک در این رابطه به نقل از مجله رسمی اتحادیه اروپا، که مقررات مربوطه را روز دوشنبه منتشر کرده نوشته است؛ «با توجه به تعهد اتحادیه اروپا برای رسیدگی به همه مسائل نگران کننده در مورد ایران، از جمله وضعیت حقوق بشر، یازده نفر و چهار سازمان باید در فهرست افراد و نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که اقدامات محدودکننده علیه آنها اعمال می‌شود، قرار گیرند».

همزمان آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد، با انتشار توئیتی ادعا و اظهارنظرهای مدخله‌جویانه درباره حوادث ایران را تکرار کرد و نوشت که اتحادیه اروپا تحریم‌های هدفمند جدیدی را علیه آنچه «وی عناصر و نهادهای مسئول نقض حقوق بشر در ایران نامید» تصویب کرد.

پیشتر نیز جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به تصویب بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران در نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا ابراز امیدواری کرده و گفته بود: این بسته تحریمی (از قبل) مورد بحث قرار گرفته و آماده شده است و اطمینان دارم که امروز تصویب می‌شود.

یورو نیوز نیز در همین رابطه نوشت: برخی از وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو، خواستار اعمال تحریم های جدید علیه ایران هم بدلیل نقض حقوق بشر و هم بدلیل کمک تسلیحاتی به روسیه شده اند.

این رسانه در رابطه با اشخاص حقیق و حقوقی ایرانی تحریم شده توسط اتحادیه اروپا گزارش داد: در این لیست نام  یازده نفر از جمله محمد گچی چشمه رستمی، فرمانده پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی و حاج احمد میرزایی، رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ دیده می شوند.

یورونیوز افزوده است: همچنین حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، نیز در جایگاه سوم این لیست قرار دارد. عباس عبدی، رییس نیروی انتظامی در دیواندره دراستان کردستان، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، محمد حسین سپهر، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، سیدعلی صفری رئیس نیروی انتظامی در سقز، سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، علی آزادی، رئیس نیروی انتظامی استان کردستان، محمد زمان شالیکار، رئیس نیروی انتظامی شهر بابل، سلمان حیدری رییس نیروی انتظامی شهر بوکان در استان کردستان نیز در لیست تحریم ها قرار دارند. همچنین نهادهایی چون گشت امنیت اخلاقی و ارشاد، سازمان بسیج مستضعفین، قرارگاه دفاع سایبری و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی پس از جلسه امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار می گیرند.


 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها