کد خبر: ۱۰۳۴۰
۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت:کمیسون تخصصی برای تشخیص علت فوت مهسا امینی در پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شده است.
به گزارش جدید پرس:

فروزش، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص روند رسیدگی به پرونده مهسا امینی گفت: کمیسیون ویژه بررسی تخصصی علت فوت خانم مهسا امینی در اولین فرصت بعد از دستور ویژه دادستان تهران تشکیل شد و اقدامات اولیه جهت معاینه مصدوم قبل از فوت انجام شد.

وی ادامه داد: همه معیارها و شاخص‌هایی که باید در معاینه ظاهری نامبرده در زمان حیات انجام می‌شد، صورت گرفت و بررسی‌های تکمیلی در حال انجام بود که متاسفانه منتهی به فوت وی شد.

فروزش گفت: با اطلاع از فوت وی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در پی دستور مقام قضایی با تشکیل یک تیم مجرب از کادر متخصصان و با انتقال پیکر فوت شده به سالن تشریح مرکز تشخیص آزمایشگاهی استان تهران اقدام به معاینه ظاهری و کالبد گشایی پیکر متوفی کردند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: تیم پزشکی قانونی با بررسی دقیق و کامل با اعمال دقت مضاعف در معاینه و کالبد گشایی و بررسی تمامی معیارها و شاخص‌های تعیین علت فوت به لحاظ ظاهری و اعضای داخلی اقدام کردند.

فروزش گفت: نمونه‌های لازم از بافت‌ها و اعضای داخلی بدن متوفی برداشته شد و نسبت به ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های تخصصی اقدام شد.

وی افزود: به محض حصول نتایج آزمایش‌های ارسالی با در نظر گرفتن نتایج معاینه و کالبدگشایی، مندرجات پرونده بیمارستانی و سوابق پزشکی نام برده و همچنین اخذ نظریه تخصصی رشته‌های مورد نظر متعاقبا نسبت به تعیین علت فوت اقدام و به مقام قضایی ارسال خواهد شد

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها