کد خبر: ۱۰۳۲۲
۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: نقش گروه‌های آموزشی را در تصمیم‌گیری برای معلمان و وضعیت معیشتی آنها پررنگ کردیم و امتیاز ویژه‌ای در این مورد در مرحله رتبه بندی معلمان قرار دادیم.
به گزارش جدید پرس:

عباس نجار خاطرنشان کرد: در رتبه بندی معلمان یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر گروه‌های خواهند بود؛ نقش گروه‌های آموزشی را در تصمیم‌گیری برای معلمان و وضعیت معیشتی معلمان پررنگ کردیم و امتیاز ویژه‌ای در این مورد در مرحله رتبه بندی فرهنگیان قرار دادیم. بنابراین هدایت معلمان توانمند به سمت گروه‌های آموزشی، جزو برنامه‌ها و اهداف مهم آموزش و پرورش است.

وی در ادامه عنوان کرد: آنچه مهم و چشم‎گیر است، نگاه به عملکرد سال‌های گذشته است که طبق محدودیت‌ها و شرایط در نظر گرفته شده عملکرد ضعیفی داشته‌ایم و در صدور ابلاغ به مناطق مربوطه باید توجه ویژه‌‎‌ای به عملکردها شود.

نجار متذکر شد: به دلیل مقاومت در برخی مدارس و برخی محدودیت‌ها، درصد فراگیری فناوری کم است؛ در دوسال فراگیری ویروس کرونا، این فرصت به ما اختصاص داده شد تا بتوانیم از ظرفیت فناوری استفاده کنیم؛ استفاده از فناوری در آموزش به دانش‌آموزان فرصت یادگیری بهتری نسبت به حضور واقعی معلم در کلاس‌های درس می‌دهد.

وی در پایان تأکید کرد: یک معلم نباید خود را محدود به تدریس حضوری کند، بلکه لازم است از راه‌های مختلف، محتواهای آموزشی را به دانش‌آموزان برساند؛ هوش آموزشی خود را تقویت کند و با این کار سطح یادگیری دانش‌آموزان را چند برابر کرده و فعالیت خود را در عرصه آموزش با فناوری افزایش می‌دهد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها