کد خبر: ۱۰۳۰۴
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
سفارت ایران در ارمنستان عنوان کرد: ایران با هر سناریویی که به مرز ایران و ارمنستان آسیب وارد کند، مقابله خواهد کرد.
به گزارش جدید پرس:

 

سفارت ایران در ارمنستان در پاسخ به سوالی در خصوص موضع کشورمان درباره تنش های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران موضع خود درباره تحولات در منطقه قفقاز و روابط خود با دو کشور همسایه جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به صراحت و در سطوح مختلف بیان کرده است.

 سفارت کشورمان عنوان کرده است: همانطور که در اخبار دیدارهای رهبر معظم انقلاب با رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه نیز شاهد بوده‌اید، ایران با نقض تمامیت ارضی و مرزهای کشورهای همسایه مخالف است و به طور ویژه با هر سناریویی که به مرز ایران و ارمنستان به عنوان مسیر تاریخی ارتباط دو ملت همسایه آسیب وارد کند، مقابله خواهد کرد.

در تماس تلفنی رئیس جمهوری اسلامی ایران با جناب نخست‌وزیر و نیز در تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان این موضع اصولی ما تکرار شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، ضمن ابراز نگرانی از شروع دور تازه درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان و نیز اعلام آمادگی برای کمک به حل و فصل مسالمت‌آمیز مشکلات، صراحتاً تأکید کرده‌اند که حفظ تمامیت ارضی هر دو کشور همسایه برای ایران مهم است و مرز ایران و ارمنستان یک راه ارتباطی تاریخی است که باید بدون تغییر باقی بماند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها