کد خبر: ۲۵۸۴
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
قیمت سالانه مسکن در بریتانیا برای سومین ماه متوالی کاهش می‌یابد
بانک بریتانیایی ارائه دهنده وام مسکن اعلام کرد که سرعت سالانه افزایش قیمت مسکن در بریتانیا در ماه مه برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است و احتمالا مقابله با تورم بالا عامل کاهش بیشتر تقاضا خواهد بود.
به گزارش جدید پرس:

قیمت‌ها در مقایسه با ماه مه سال گذشته ۱۰.۵ درصد افزایش یافت که نسبت به آوریل ۱۰.۸ درصد کاهش داشت تا کمترین افزایش را از ژانویه نشان دهد. قیمت‌ها به صورت ماهانه برای یازدهمین ماه متوالی افزایش یافت، پس از افزایش ۱.۲ درصدی در آوریل، در ماه مه یک درصد افزایش یافت.

راسل گالی، مدیر عامل موسسه هالیفاکس گفت که کمبود خانه برای فروش همچنان عامل اصلی قیمت مسکن است، با وجود اینکه با نزدیک‌شدن تورم به ۱۰ درصد، هزینه‌های زندگی تشدید شده است. با این حال، بازار مسکن، نشانه‌هایی از سرد شدن کرده است. فعالیت وام مسکن همراه با فشارهای تورمی که در حال حاضر بر بودجه خانوار وارد می‌شود، احتمالا کاهش خواهد یافت. بنابراین، شاید یک امید برای خریداران احتمالی وجود داشته باشد.

یکی دیگر از وام دهندگان مسکن در سراسر کشور، نیز از احتمال کاهش رشد در بازار مسکن خبر داده است. داده‌های بانک انگلستان که هفته گذشته منتشر شد، کاهش شدید تاییدیه‌های وام مسکن در ماه آوریل را نشان داد. این بانک از دسامبر تا کنون چهار بار نرخ بهره را افزایش داده و نرخ بانکی را به یک درصد رسانده است و انتظار می‌رود هفته آینده پس از نشست ژوئن، دوباره آن را افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، هالیفاکس اعلام کرد: ۹ منطقه از بریتانیا تورم سالانه دو رقمی را ثبت کردند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها