کد خبر: ۲۲۲۲۴
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
در حالی که قرار بود اسفند ماه سال گذشته ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس آماده شود که این موضوع به اردیبهشت امسال موکول شد.
به گزارش جدید پرس:

مسکن مهر پردیس به گواه آمارها و مشاهده‌های میدانی شرایط خوبی ندارد. به عنوان مثال سال اواخر گذشته قرار بود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری برسد. وعده‌ای که البته عملی نشد.

شرکت عمران شهرهای جدید اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۱ اعلام کرده بود که برای افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس برنامه ریزی کرده است. بر این اساس قرار بود در هفته آخر اسفندماه با حضور مسئولان این افتتاح صورت گیرد. وعده ای که محقق نشد. حالا بر اساس اعلام مدیرعامل شهرهای جدید، ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس،‌اردیبهشت ماه امسال تحویل داده می‌شود.

۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس آماده است

علیرضا جعفری گفته است که شهرهای جدید در سال گذشته بیش از ۸۰ درصد تعهدات خود را در حوزه مسکن مهر، محقق کرده است.

همچنین تکمیل ۱۰ هزار واحد مهر پردیس به صورت کامل انجام شده و اردیبهشت تحویل متقاضیان می‌شود.

آنگونه که معاون وزیر راه گفته با تحویل این ۱۰ هزار واحد،‌ حدود ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید باقی خواهد ماند. از این تعداد نیز ۲۰ هزار واحد مربوط به مسکن مهر پردیس است

جعفری گفت: عملیات اجرای طرح‌های مسکن مهر پردیس در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ آغاز شد. تلاش خواهیم کرد تا امسال این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی ادامه داد: تامین منابع مالی ۲۰ هزار واحد مسکن مهر که از سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آنها آغاز شد موضوعی حائز اهمیت است. در تلاش هستیم با تامین این منابع بتوانیم روند تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر را به اتمام برسانیم.

پیشرفت فازهای محتلف مسکن‌مهر در شهر جدید پردیس

طبق آمار بیش از ۸۴ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس ساخته شده است. از این تعداد حدود ۳۰هزار واحد در مراحل مختلف ساخت قرار داشته و به‌اصطلاح نیمه‌تمام هستند.

از این تعداد حدود ۲۲هزار واحد پیشرفت بالای ۸۰درصد دارند. حدود ۴۵۰۰ واحد پیشرفت ۵۰ تا ۸۰درصدی دارند. بیش از ۳هزار واحد نیز پیشرفت کمتر از ۵۰درصد دارند.

در بین فازهایی که مسکن مهر در آنها اجرا شده، بیشترین واحد باقیمانده با بیش از ۱۲هزار واحد مربوط به فاز ۱۱(کوزو ترکیه) است. در فاز ۸نیز حدود ۱۱هزار واحد با پیشرفت‌های مختلف نیمه‌تمام است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها