کد خبر: ۲۱۹۹
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
یک فعال کارگری بر لزوم پرداخت وام و تسهیلات ارزان مسکن به کارگران تاکید کرد و گفت: اگر خانه‌های اجاره به شرط تملیک ساخته شود کارگران توان خرید آن را دارند و می‌توانند صاحب ملک شوند.
به گزارش جدید پرس:

غلامرضا عباسی در ارزیابی پروژه ساخت ۴۰۰ هزار مسکن کارگری اظهار کرد: در بحث تامین مسکن ارزان برای کارگران یکی از راهها این است که صنوف کارگری یا واحدها و مراکزی که تعداد کارگرانشان کمتر است مشترکا یک تعاونی مسکن ایجاد کنند و در کارخانه‌های بزرگ هم اگر تعاونی ندارند، یک تعاونی مسکن شکل بدهند و کارگران عضو تعاونی شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارفرمایان آمار کارگرانی که فاقد مسکن هستند در اختیار دارند و می‌توانند اعلام کنند تا کسانی که متقاضی مسکن هستند عضو تعاونی شوند و هیات مدیره تشکیل داده و ثبت نام کنند.

مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، اجاره به شرط تملیک را راهکار دوم برای خانه‌دار شدن کارگران عنوان کرد و گفت: اگر خانه‌های اجاره به شرط تملیک ساخته شود کارگران توان خرید آن را دارند و می توانند صاحب ملک شوند.

عباسی درباره واگذاری زمین رایگان به کارگران نیز گفت: این طرح ایده خوبی است که به کارگران زمین ارزان و رایگان اختصاص بدهیم تا خودشان ساخت و ساز کنند ولی ممکن است زمین را بفروشند و همچنان بی مسکن بمانند در حالی که هدف دولت این است که افراد فاقد مسکن با واگذاری زمین‌ها صاحب مسکن شوند ولی ممکن است فرد زمین را فروخته و هزینه آن را به اولویت‌های دیگری اختصاص دهد.

به گفته وی اگر در این طرح، شرایطی پیش بینی شود که زمین واگذار شده طی ۱۰ تا ۱۵ سال فروخته نشود، خوب است.

این فعال کارگری با تاکید بر پرداخت وام و تسهیلات ارزان مسکن به کارگران گفت: اقساط وام مسکن باید به شکلی باشد که کارگران از عهده پرداخت قسط وام برآیند. کارگری که دریافتی پایینی دارد چطور می‌تواند ۵ میلیون تومان یا ۱۰ میلیون تومان قسط ماهانه بپردازد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث ساخت مسکن ارزان برای کارگران نیازمند تشکیل تعاونی‌های مسکن کارگری هستیم و دولت در این عرصه ضمن حمایت از تعاونی‌ها باید نظارت جدی و دقیقی بر آنها داشته باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها