کد خبر: ۲۱۰۶
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
عدم اجرای مصوبه دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی برای چندمین بار انتقاد اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن را در پی داشت.
به گزارش جدید پرس:

او به تازگی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید بنیاد مسکن استان کرمانشاه به مصوبه شورای عالی مسکن کشور و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی برای پرداخت تسهیلات مسکن به ویژه وام مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: تسهیلات مسکن برای روستاییان ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد با ضمانت زنجیره‌ای سفته‌ای خود اهالی روستا پرداخت می‌شود. همچنین وام مسکن برای شهرهای کوچک و متوسط کشور به ترتیب ۳۰۰ و ۳۵۰ میلیون تومان و برای شهر تهران ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نیکزاد ضمن درخواست از دولت برای عملیاتی کردن مصوبه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: اگر این تسهیلات به موقع به دست مردم نرسد آنها مجبور به ساخت و سازهای غیرمجاز با مصالح بی‌کیفیت و خارج از نظارت‌های فنی می‌شوند و در آینده با توجه به حادثه خیز بودن کشور ما که روی نوار زلزله قرار دارد مانند ساختمان متروپل شاهد حوادث متعددی خواهیم بود، بنابراین پرداخت این تسهیلات ضرورت دارد.

از طرف دیگر، انتظار روستاییان برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی باعث راکد ماندن فعالیتهای ساختمانی در این مناطق شده که مسئولان بنیاد مسکن توصیه کرده‌اند متقاضیان فعلا وام ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند و در صورت شروع پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی، مازاد این رقم به آنها پرداخت خواهد شد.

بنابراین گزارش، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور به تصویب رسید اما از آن زمان تا کنون شکل اجرایی به خود نگرفته است. شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسئولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.

انتهای پیام

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها