کد خبر: ۱۷۵۰۸
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
به گزارش جدید پرس:

 

خانه هایی در تهران است که از کاخ رونالدو و ویلای لیونل مسی و  خانه اپرا وینفری گرانتر است

 

سری به سایت‌های  فروش خانه بزنید و قیمت خانه‌ها را در تهران و به خصوص شمال پایتخت ببینید تا شگفت‌زده شوید.براساس آگهی‌های منتشر شده در شبکه های اجتماعی که مربوط به  پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین است؛  قیمت خانه‌ها در مناطق مرفه نشین از متری 200 میلیون تا موارد خاص و معدود متری 800 میلیون هم وجود دارد.

به‌طور مثال قیمت یک پنت هاوس هزارمتری در سعادت آباد که در شبکه‌های اجتماعی سروصدا کرده حدود 800 میلیارد تومان است. قیمتی که مشخص نیست صرفاً برای محک زدن بازار ارائه شده یا واقعی است؛ اما بد نیست بدانید صاحبان این خانه‌ها با قیمت‌ها ی نجومی می توانند در گوشه و کنار دنیا چه ملک‌هایی بخرند؟ اتفاقی که متاسفانه   دور از ذهن نیست و باعث خروج سرمایه از کشور هم می‌شود. در ادامه چند مورد را بررسی کرده‌ایم.

 

جزیره بخرید!

قیمت‌های نجومی خانه‌های پایتخت، حسابی کاربران فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از افراد در حال مقایسه قیمت خانه‌ها در تهران و کشورهای دیگر هستند.  یک عکس که به تازگی در فضای مجازی بسیار پربازدید شده، نشان می‌دهد با معادل پول یک پنت هاوس در تهران، می‌توان یک جزیره در اسکاتلند به قیمت یک میلیون و 750 هزار پوند خرید. این جزیره که 3کیلومتر مربع وسعت دارد به همراه قلعه ای که 11اتاق خواب دارد و مربوط به قرن ۱۷ در  اسکاتلند است، قیمتش با یک پنت هاوس ۳۳۰ متری در الهیه به قیمت 110 میلیارد تقریبا برابر است.

خرید قصر در میشیگان 

سر و صداها  در دنیای مجازی برای قیمت خانه‌ها در تهران به خرید جزیره در اسکاتلند ختم نمی‌شود. عکسی از چند خانه در دل طبیعت  که بی شباهت به قصر هم نیست  در میشیگان، در توییتر پربازدید شده است و با یک حساب سر انگشتی می‌توان فهمید که با پول یک پنت هاوس 300 متری در بالاشهر تهران به قیمت 100 میلیارد تومان می‌توان یک قصر در میشیگان خرید.

30 پنت هاوس در دروس برابر با خانه «اپرا وینفری»

اپرا وینفری را همه می‌شناسند، این زن ثروتمند چهاردهمین خانه  گران قیمت در جهان را دارد. خرید این خانه 42 هکتاری در مونته سیتی کالیفرنیا زیاد هم دور از ذهن نیست. با فروش 30 پنت هاوس  ساده در دروس با متراژ ۵۴۰ متر و قیمت 120 میلیارد تومان  می‌توان صاحب چهاردهمین خانه گران قیمت دنیا  به  ارزش 88 میلیون دلار شد که صاحبش ملکه مدیای جهان است. همچنین شما با پول 16 خانه در همین خیابان می‌توانید صاحب پانزدهمین خانه گران قیمت جهان در نیویورک که یک پنت هاوس و متعلق به « دنیل لوئیب» مدیر صندوق دپارتمان بیمه دنیل است به قیمت 45 میلیون دلار شوید.

 
 

2 پنت هاوس در سعادت آباد و خانه مسی  

مسی ستاره فوتبال جهان را کسی نیست که نشناسد. باید بدانید قیمت خانه‌ها در پایتخت آن قدر بالاست که اگر پول  2 پنت هاوس در سعادت آباد با متراژ 490  مترمربع که متوسط محسوب می‌شود با یک سال ساخت که آن هم یک ویژگی منفی است، به قیمت 300 میلیارد تومان داشته باشید، می‌توانید یکی از خانه‌های این ستاره فوتبال در بارسلونای اسپانیا به قیمت 12 میلیون دلار را بخرید.

خانه رونالدو در ریاض را بخرید 

 کریستیانو رونالدو دارنده ۵ توپ طلای بهترین بازیکن دنیا، چند وقتی است که  به همراه خانواده‌اش در عربستان زندگی می‌کند. با مهاجرت این ستاره فوتبال به ریاض رسانه های عربستان از خانه لاکچری و گران قیمت ابرستاره پرتغالی پرده برداشتند.قیمت این خانه از 13 تا 15 میلیون پوند تخمین زده می‌شود. چیزی حدود 850 میلیارد تومان.

 

شاید مبلغ این خانه به نظر شما سرسام آور بیاید اما کافی است قیمت آن را با یک پنت هاوس رویال 1300 متری در نیاوران مقایسه کنید. آن جاست که متوجه می‌شوید در پایتخت خودمان هم می‌توان در خانه‌ای به قیمت خانه  آقای رونالدو زندگی کرد؛ البته با امکانات بسیار کمتر!

2 تا 3 واحد آپارتمان در بهترین منطقه استانبول 

 متاسفانه  مهم‌ترین دلیل خرید خانه در ترکیه و خروج سرمایه از کشور را می‌توان ارزش پایین قیمت خانه‌ها در این کشور نسبت به ایران دانست.  به گزارش ایندیپندنت در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱، ایرانی‌ها رتبه نخست خریداران خارجی خانه در ترکیه را داشتند. با کمی بررسی مشخص می شود شما با پول خرید یک واحد 90 متری در شمال تهران می‌توانید در مناطق معروف شهرهایی مثل استانبول و آنتالیا دو یا حتی سه واحد آپارتمانی خریداری کنید.

 
 
 

 2 ویلای مجلل در قبرس در ازای خانه پاسداران 

قیمت خرید خانه در قبرس در مناطق ساحلی از 75 هزار پوند برای آپارتمان و 180 هزار پوند برای ویلا آغاز می‌شود. آپارتمان‌ها و پنت هاوس‌های مجلل با بهترین شرایط با قیمت حداکثر۴۰۰ هزار پوند انگلیس و ویلاهای بسیار شیک تا ۵۰۰ هزار پوند هستند. اگر این قیمت‌ها را با  خانه‌های بالا شهر  تهران مقایسه کنید باید گفت با پول یک  خانه 255 متری در پاسداران تهران به قیمت 45 میلیارد تومان می‌توان دو ویلای مجلل و شیک در بهترین نقطه قبرس خرید.

خانه فرمانیه را بده 6 خانه در کانادا بگیر 

کانادا از آن کشورهایی است که خیلی ها اعتقاد دارند قیمت خرید و فروش خانه در آن جا مخصوصا در تورنتو بالاست. قیمت خانه در کانادا به طور میانگین 488هزار دلار کاناداست. با یک حساب سر انگشتی می‌توان فهمید با پول یک خانه در فرمانیه  تهران با متراژ ۶۴۴  متر مربع و 10سال ساخت به قیمت 80 میلیارد تومان، می‌توان در کانادا به طور میانگین 6 خانه خرید. 

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها