کد خبر: ۱۴۵۶۹
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
​در آگهی های تبلیغاتی در حوزه فروش املاک در تهران این روزها بیش از گذشته آگهی هایی با قیمت های نجومی نظیر ۵۰۰ میلیارد تومان به چشم می خورند که تنها سوپر میلیاردرهای شمال تهران را هدف قرار داده اند.
به گزارش جدید پرس:

هنوز به طور کامل یک دهه از شیب تند گرانی های سرسام آور مسکن نگذشته است که رقم های میلیاردی جایگزین رقم های میلیونی در معاملات خرید و فروش مسکن شده اند. رقم هایی که هنوز بسیاری از مردم به صفرهای آن عادت نکرده اند و در شمارش آن دچار خطای محاسباتی می شوند.

به گزارش همشهری؛ این روزهابا برخی آگهی های تبلیغاتی در برخی سایت های فروش مواجه می شویم که چشم ها از دیدن تعداد صفرها گرد و با تعجب لحظاتی به آن خیره می شوند. گویی نمی خواهند باور کنند که چنین نمونه هایی هم برای خرید و فروش وجود دارد.

اگر سری به آگهی های تبلیغاتی در اپلیکشین ها بزنید آگهی های میلیاردی زیادی را خواهید دید که برخی از آنها مرز ۵۰۰ میلیارد تومان را نیز گذرانده اند. این قبیل آگهی ها را می توان در محله های اعیان نشینی چون زعفرانیه، فرمانیه، نیاوران، اوین، جردن، فرشته، الهیه، محمودیه، کامرانیه، اقدسیه و ولنجک دید. آگهی های فروش ویلا و عمارت های خاص با متراژهای بالای هزار متر که فقط مشتریان سوپرمیلیاردی خاص دارد.

زعفرانیه و نیاوران یکی از گران ترین مناطقی هستند که بیشترین آگهی فروش ویلاهای سوپرمیلیاردی و لوکس را به خود اختصاص داده اند. در زعفرانیه یک عمارت و ویلای فول امکانات ۲۵۰۰ متری(با قدمت ۳۰ سال) ۵۰۰ میلیارد تومان آگهی شده یعنی متری ۲۰۰ میلیون تومان. ویلا باغ ۲۱۶۰ متری در نیاوران با ۱۶ سال قدمت ۵۰۰ میلیارد تومان(متری ۲۳۱ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان) قیمت‌گذاری شده است.

البته آگهی هایی هم هستند که شاید قصدشان این باشد که بخواهند قدری از بار روانی این رقم عجیب و غریب ۵۰۰ میلیارد تومان بکاهند و کاری کنند کمی از حیرتتان فروکش کند. این افراد رقم ۴۹۹ میلیارد تومان را در آگهی های فروش ویلای ۱۲۰۰ متری شان درج و عمارت ۴ سال ساختشان درج کرده اند اما عجیب تر قیمت هر متر مربع از این ویلاست؛ هر متر ۴۱۵ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان.

این روزها هر چند تعداد کیس های آگهی شده ۵۰۰ میلیاردی و نزدیک آن بیش از گذشته به چشم می خورد. لاکچری نشینان اگر ۵۰ میلیارد تومان از توقعات لاکچری خود کم کنند بازهم می توانید ویلاهای لوکس بالای هزار متر در مناطق گران شهر پیدا کنند. کافی است سرچ کوتاهی در سایت های تبلیغاتی داشته باشند. به عنوان مثال یک ویلای ۲۵۰۰ متری (سال ساخت: ۱۳۹۹) تریبلکس در شهرک غرب ۴۵۰ میلیارد تومان یعنی متری ۲۸۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که در نوع خود بسیار جذاب و خرید آن برای سوپرمیلیاردرها وسوسه کننده است.

البته در فروش املاک از آنجایی که قانون خاصی وجود ندارد هر فروشنده ای قیمت مدنظر خود را می گذارد. به عنوان مثال ویلای ۱۵۰۰ متری در زعفرانیه با ۲۶ سال ساخت ۴۵۰ میلیارد تومان (متری ۳۰۰ میلیون تومان) به فروش گذاشته شده است. در حالی که شاید انتظار می رود قیمت ها در یک محله خاص تفاوت آنچنانی نداشته باشند. گرچه موقعیت مکانی، امکانات و البته نظر مالک فارغ از متراژ و محله در تعیین قیمت ها اثرگذار است.

همچنین می توان آگهی ویلاهای لاکچری در محدوده قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان زیادی را در مناطق لاکچری نشینی مانند فرمانیه، نیاوران و زعفرانیه به ویژه سمت کاخ سعدآباد مشاهده کرد.

به عنوان مثال ویلایی فول امکانات در فرمانیه با متراژ ۱۱۳۵ نوساز ۳۸۵ میلیارد تومان در واقع به ازای هر متر ۴۸۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان آگهی شده که برای لاکچری نشینان یک مورد لوکس و جذاب به نظر می رسد. یک ویلا باغ ۲۲۰۰ متری با قدمت ۱۶ سال در نیاوران ۳۷۰ میلیارد تومان قیمت خورده یعنی متری ۱۶۸ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان. همچنین ویلای نوساز ۱۰۰۰ متری در لواسان با قیمت ۳۰۰ میلیارد تومان(متری ۳۰۰ میلیون تومان) یک مورد دیگر برای سوپرمیلیاردرهای لاکچری نشین است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها