کد خبر: ۱۴۱۵۸
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
بازار املاک کلنگی پایتخت با وجود آمد و شد بازدیدکنندگان از این املاک، فوق‌‌‌العاده راکد است و سهم این ابنیه از معاملات ماهانه مسکن در برخی محله‌‌‌های پرتقاضای بازار مسکن حتی به عدد انگشتان یک دست نمی‌‌‌رسد.
به گزارش جدید پرس:

قیمت زمین به حدی افزایش پیدا کرده که حتی سرمایه‌‌‌گذاران حرفه‌‌‌ای بازار مسکن که سال‌‌‌هاست در بازار مسکن حضور دارند نیز از عهده خرید آن بر نمی‌‌‌آیند. این موضوع مهم‌‌‌ترین چالش پیش روی رونق بازار املاک کلنگی است. در واقع خرید یک قطعه زمین در تهران نیازمند نقدینگی سنگینی است و بسیاری از متقاضیان سرمایه‌‌‌ای ملک از عهده پرداخت آن بر نمی‌‌‌آیند.

نگاهی به حدود قیمت‌‌‌ها در بازار املاک کلنگی شهر تهران نشان می‌‌‌دهد اکنون برای خرید یک قواره زمین کوچک با مساحت حدود ۱۰۰ مترمربع در بخش‌‌‌هایی از مناطق ۱۳ و ۱۴ که در زمره مناطق جنوبی اما پرتقاضا در بازار مسکن به شمار می‌‌‌آیند، باید رقمی نزدیک ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کرد. قواره‌‌‌های بزرگ‌‌‌تر در مناطق مرغوب و گران‌‌‌قیمت شمال تهران نیز عمدتا قیمت‌‌‌هایی بیش از ۵۰ میلیارد تومان دارند. این اعداد و ارقام به روشنی توضیح می‌‌‌دهد که چرا خرید زمین در تهران گزینه ایده‌‌‌آل سرمایه‌‌‌گذاران ملکی نیست و آنها بازار آپارتمان‌‌‌های مسکونی را به زمین ترجیح می‌‌‌دهند.

تقاضای خرید زمین از سوی سازنده‌‌‌ها نیز به دلیل رکود مطلق حاکم بر بازار معاملات آپارتمان‌‌‌های مسکونی بسیار اندک بوده و به مناطق دارای بافت فرسوده که به تازگی بسته‌‌‌ جدید مشوق‌‌‌های ساخت و ساز به آن اختصاص پیدا کرده است، محدود شده است. نتیجه این وضعیت نیز به اذعان واسطه‌‌‌ها، رسوب چند ماهه برخی فایل‌‌‌های کلنگی عرضه شده برای فروش است.

قیمت خانه

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها