کد خبر: ۱۳۰۵۵
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
شهردار تهران گفت :برای تامین مسکن اعلام کردیم که ۱۸۰ هزار واحد مسکن در سال را کارسازی می‌کنیم و از قدرالسهم شهرداری، مسکن استیجاری و فروش متری خانه را راه می‌اندازیم.
به گزارش جدید پرس:

علیرضا زاکانی با بیان اینکه در شهر تهران بر هم انباشتگی مشکلات وجود دارد اما با این حال هیچ بن بستی وجود ندارد، گفت : در این یک سال و دو ماه و شش روز که میراثی را تحویل گرفتیم سعی کردیم از کارهای خوب گذشته آن، پایه کارهای بهتر را ایجاد و از کارهای بد آن عبرت بگیریم. 

شهردار تهران اضافه‌ کرد: در ابتدای کار شهرداری را از تنش مالی خارج کردیم و خروجی شش ماه آخر سال گذشته این شد که ۹۹ درصد بودجه نقد و غیر نقد خودمان را محقق کردیم و امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد فراتر  از بودجه تعیین شده را مدنظر داریم، البته برای تامین بودجه یک سانت تراکم نفروختیم و یک گام خلاف برنداشتم چرا که شهر در درون خود دُر و جواهر دارد و می‌توان یک بازی برد برد را طراحی کرد و این مسأله را می‌توان به کل کشور تعمیم دهیم و ما روی دریایی از امکانات خوابیدیم. 

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ حساب را به یک خرانه واحد تبدیل و منابع خود را مدیریت کردیم، یادآور شد: امروز تمام کلان پروژه‌های تهران پس از چندین سال فعال شده و از مردادماه تا ۱۲ بهمن هر شنبه یک طرح در مقیاس شهر افتتاح می‌کنیم که یا شروع می‌شود یا خاتمه پیدا می‌کند و از۱۲ بهمن تا پایان سال هر روز افتتاح داریم؛ چند روز پیش نیز یک قرارداد عمرانی ۴۰ هزار میلیارد تومانی بستیم.

وی درباره نقش شهرداری در تامین مسکن توضیح داد: برای تامین مسکن اعلام کردیم که ۱۸۰ هزار واحد مسکن در سال را کارسازی می‌کنیم و از قدرالسهم شهرداری، مسکن استیجاری و فروش متری خانه را راه می‌اندازیم؛ در منطقه ۴ و مناطق ۱۸ و ۱۹ و چند منطقه دیگر شهرک سازی را دنبال می‌کنیم و منطقه ۱۸ و ۱۹ در آینده دیگر مانند امروز نیستند و شهرک‌سازی‌های نوین در آن انجام می‌شود که می‌تواند خلق افتخار کند، البته اثر آن از یک سال و نیم دیگر که مسکن خروجی می‌دهد مشخص می‌شود. 

 زاکانی با بیان اینکه در مسأله مترو اولویت تکمیل ۷ خط فعال است و در حال تلاش هستیم که ایستگاه‌های خط ۶ را به هم وصل کنیم و تا دو ماه دیگر به هم وصل می شوند، افزود: اگر این ۷ خط فعال تکمیل شود ۲۵۰۰ واگن لازم داریم و الان ۱۵۰۰ واگن داریم که حدود ۲۰۰ دستگاه از رده خارج شده و دو سوم آن نیز نیاز به اورهال دارد که البته اورهال ۷۰۰ واگن در دستورکار است. 

شهردار تهران اضافه کرد : تامین ۶۳۰ واگن برای واردات از چین در حال عملیاتی شدن است و از یک سال و  نیم دیگر وارد و عملیاتی می‌شود؛ برای ۴۲۰ واگن نیز از داخل در حال تلاش برای تامین هستیم؛ البته مترو تهران برای تکمیل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

وی درباره پرسشی در خصوص آماده سازی ایستگاه‌های تقاطعی بین خط ۲ و ۳ نیز گفت:‌ در این باره، تمام خطوطی که بتوانند متصل شوند را دنبال می‌کنیم زیرا این اتصال مطلوبیت ایجاد می‌کند و جزو اولویت‌های جدی ما است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها