کد خبر: ۱۰۴۰۱
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
بررسی‌ها نشان می‌دهد که مستاجران تا ۲۴ شهریورماه امسال، حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.
به گزارش جدید پرس:

وام کمک ودیعه مسکن از سال ۱۳۹۹ وارد شبکه بانکی کشور شد و برای امسال نیز بانک‌ها مکلف به پرداخت این تسهیلات شده‌اند. البته، سقف این تسهیلات برای سال جاری در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهر‌ها به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است.

مبلغ این تسهیلات در سال ۱۳۹۹ در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۱۵ میلیون تومان بود.

در سال گذشته نیز، سقف وام ودیعه مسکن در تهران با افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۷۰ میلیون تومان و در دیگر کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها نیز به ترتیب ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان شد.

همچنین، دوره بازپرداخت این تسهیلات که اعطای آن از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱) انجام خواهد شد، حداکثر پنج ساله و نرخ سود آن نیز ۱۸ درصد است.

در این بین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا تاریخ ۲۴ شهریور ماه سال جاری معادل ۷۱ هزار فقره تسهیلات در قالب ودیعه مسکن به مستاجران پرداخت شده است. بنابراین، مستاجران حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که اگر بانک‌ها بدون دلیل موجه بانکی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن امتناع کنند، مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها