کد خبر: ۳۳۰۶
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کارشناس حوزه بورس کالا گفت: شفافیت قیمت بر اساس عرضه و تقاضا و قابلیت دسترسی برای تمامی مردم از ویژگی‌های مهم گواهی سپرده شمش طلا است.
به گزارش جدید پرس:

 خشیار دادمنش گفت: یکی از مزیت‌های گواهی شمش طلا استفاده از نوسانات قیمتی این گواهی است. اگر از این نوسانات نیز چشم‌پوشی کنیم امنیتی که در این سرمایه‌گذاری وجود دارد (با توجه به اتفاقات اخیر سرقت از صندوق‌های امانات بانکی) استقبال از این گواهی را منطقی می‌کند.

به گفته این کارشناس علاوه بر این یکسری صندوق‌های کالایی وجود دارد که بخش عمده دارایی این صندوق‌ها بر پایه طلا هستند، اکنون این صندوق‌ها با وجود گواهی سپرده شمش طلا می‌توانند دارایی‌هایشان را بر مبنای این گواهی تغییر دهند، اینجاست که دارندگان این صندوق‌ها نیز از سود و نوسانات این گواهی بی بهره نخواهند ماند. مورد بعد نیز معافیت مالیاتی گواهی سپرده کالایی است که قطعا جذابیت گواهی سپرده شمش طلا را دو چندان می‌کند و مزیتی مهم برای دارندگان این گواهی محسوب می شود.

گواهی سپرده کالایی برگه‌ای است که بر اساس دارایی فیزیکی منتشر می‌شود این گواهی سپرده بر اساس دارایی‌ها می‌توانند وزن‌های مختلف داشته باشند گواهی‌های سپرده به دو شکل گواهی پیوسته و گواهی نا پیوسته که منجر به تحویل می‌شود هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها