کد خبر: ۱۵۱۶۲
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
روز شنبه قیمت بیت کوین نوسان بسیار پایینی داشت؛ موضوعی که معمولا در بازار بیت کوین خلاف آن را شاهد بوده ایم.
به گزارش جدید پرس:

آخرین قیمت طلا در هفته ای که گذشت ۱۷۹۷ به ازای هر اونس بود که سبب شد تا بازدهی هفتگی این فلز ارزشمند نزدیک به صفر درصد رقم بخورد.

با اتمام هفته در نزدیکی مرز ۱۸۰۰ دلار به نظر می رسد تحلیل گران اتفاق نظری درباره روند قیمتی طلا در هفته آینده ندارند. اما تحلیل گران نسبت به روند کوتاه مدت طلا خوشبین تر هستند و امیدوارند که طلا هفته آینده را در سقف چهار ماهه خود به پایان برساند.

علی رغم عوامل بسیاری که اکنون بازارها را احاطه کرده است اما تمام تحلیل گران و معامله گران متفقند که تصمیم فدرال رزرو در هفته آینده مهم ترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت. در حال حاضر بازارها شانس بیشتری برای افزایش نیم درصدی نرخ بهره قائلند اما موضوع مهم تر به روز شدن سیاست های بانک مرکزی امریکا است که نقشه راهی است بر آینده اقتصاد این کشور و بازارها.

برخی از تحلیل گران بر این باورند که اگر حتی سرعت افزایش نرخ بهره کاهش پیدا کند، ممکن است نرخ نهایی نرخ بهره بیشتر شود که باز هم خبر خوبی برای طلا نیست.

قیمت طلا

این هفته از میان ۱۷ تحلیل گر شرکت کننده در نظرسنجی سایت کیتکو ۴۱ درصد به صعود قیمت طلا و دقیقا ۴۱ درصد نیز به سقوط قیمت فلز زرد رای داده اند. این در حالی است که ۱۷ درصد نیز به نوسان پایین طلا باور دارند.

اما معامله گران بسیار خوشبین تر هستند و ۶۸ از درصد از آنها باور دارند که طلا به کانال ۱۸۰۰ دلاری ورود خواهد کرد در حالی که ۱۷ درصد طلا را نزولی پیش بینی می کنند.

همچنین روز شنبه قیمت بیت کوین نوسان بسیار پایینی داشت؛ موضوعی که معمولا در بازار بیت کوین خلاف آن را شاهد بوده ایم. قیمت بیت کوین همچنان در نزدیکی محدوده ۱۷ هزار و ۱۶۵ دلار نوسان کرد و با این حساب بازدهی هفتگی بیت کوین به مثبت ۱.۶۶ درصد رسید. بازدهی ماهانه بیت کوین در ماه دسامبر که ده روز از آن می گذرد نزدیک به صفر درصد است.

اتریوم نیز همانند بیت کوین نوسان قیمتی زیادی نداشت و نزدیک به سطح ۱۲۷۰ دلار قیمت می خورد. بازدهی دومین رمزارز بزرگ جهان در ماه جاری به مثبت ۲.۴۸ درصد رسیده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها