کد خبر: ۸۴۶۰
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تا یک ماه آینده برای تولید کنندگان رتبه اعتباری اختصاص داده می‌شود که این رتبه مبنای بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به آن‌ها خواهد بود.
به گزارش جدید پرس:

سید احسان خاندوزی  گفت: برداشتن موانع غیرمولد برای اقتصاد کشور از اولویت‌های دولت است. دولت در این زمینه از  اردیبهشت ماه اقداماتی انجام داده اند تا تولیدکنندگان داخلی از عرصه تولید کنار نروند.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی  با پشت سر گذاشتن موج اجرایی این سیاست در ۲ تا سه ماه آینده، بستر خوبی بدون رانت برای فعالیت تولیدکنندگان ایجاد می شود تا بتوانند از مجموعه سیاست های دولت استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:  دولت در کنار سیاست کنترل تورم به دنبال حل دشواری‌های تولید است، بالا بودن نرخ تورم و پایین بودن نرخ سود بانکی در حد نصف، نرخ تورم موجب ایجاد تقاضای زیاد نسبت به تسهیلات شده است.

خاندوزی می گوید:باید در خصوص سخت  یا سهل گیری در اعطای این تسهیلات،کنترل و مدیریت تقاضای بالا در حوزه اعتبارات و تسهیلات راهکار اساسی ارائه شود.

او گفت: شبکه بانکی و اعتباری کشور باید تلاش کند تا به صورت هدفمند به تولیدکنندگان و صادرکنندگان واقعی و دارای سابقه خوب تسهیلات ارائه دهد .

وی گفت:در این راستا تا یک ماه آینده برای تولید کنندگان رتبه اعتباری اختصاص داده می شود که این رتبه مبنای بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به آنها خواهد بود.

خاندوزی گفت: تصمیم گیرندگان برای شبکه اعتباری و بانکی نیز باید متناسب با توان و نیاز شبکه مسئولیت بر دوش آنها بگذارند تا آنها بدون مشکل جوابگوی نیاز تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها