کد خبر: ۶۴۵۶
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کاهش نرخ دلار به شرط احیاى برجام؛
قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر همه شرایط برجام به نحو مثبت پیش برود، احتمال کاهش نرخ دلار وجود دارد، گفت: بخشی از ارزش ارزهای خارجی وابسته به عملکرد و نتیجه حاصله از برجام است، در صورت کسب نتیجه مثبت در برجام شاهد جلوگیری از افزایش مستمر قیمت دلار خواهیم بود.
تعداد بازدید : 0
به گزارش جدید پرس:

آرمان خالقی، قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با پایگاه خبری جدیدپرس به ارزیابى وضعیت اقتصاد ایران بهد از تعیین تکلیف نتیجه اقتصاد ایران پرداخت و گفت:آینده برجام به طور کامل بستگی به نحوه سیاست کلان کشور و نیز کشورهای طرف مذاکره دارد.

وى اظهار داشت: اصولا اگر بنا بر برقرارى برجام و اجرای آن توسط طرفین این تعهدنامه باشدY انتظار داریم که چند برنامه و هدف توسط آن به مرحله اجرا برسد.

خالقی خاطرنشان کرد: در ابتدا در صورت توافق در برجام زمینه ایجاد واردات تجاری میان کشورهای ایران و نیز کشورهای عضو برجام برقرار خواهد شد که این امر زمینه ساز مراودات پولی و مالی بین ایران و دیگر کشورها است.

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این صورت می توان گفت راه برای توسعه صادرات کشور و نیز واردات تجهیزات ماشین آلات باز می شود و اثر مثبتی را با خود به همراه خواهد داشت.

وى با بیان اینکه با توافق در برجام موضوع بازسازی و نوسازی صنایع و معادن کشور به طور جدى توسط تولیدکننده ها پیگیری می شود، گفت: این مساله بستگی به آن دارد که قرار است تعامل خود با طرفین مذاکره را به چه صورتی پیش بریم.

خالقى به تاثیر توافق در برجام بر قیمت ارز اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از ارزش ارزهای خارجی وابسته به عملکرد و نتیجه حاصله از برجام است، در صورت کسب نتیجه مثبت در برجام شاهد جلوگیری از افزایش مستمر قیمت دلار خواهیم بود.

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اگر همه شرایط برجام به نحو مثبت پیش برود، احتمال کاهش نرخ دلار وجود دارد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها