کد خبر: ۶۰۰۸
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
معاون وزیر صمت خبر داد:
معاون وزیر صمت گفت: ایدرو در طرح حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا در سواحل مناطق محروم جاسک تا گواتر تاکنون با تعهد و تخصیص پرداخت حدود ۱۲۰۰ میلیارد ریال کمک‌های فنی اعتباری در قالب یارانه سود تسهیلات از احداث این واحدها پشتیبانی کرده و این روند برای ۱۳ واحد دیگر نیز ادامه دارد.
به گزارش جدید پرس:

از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، "علی نبوی" بیان‌ داشت: ۱۴ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم ۶۸۰ نفر با حمایت این سازمان تاکنون در مناطق محروم جاسک تا گواتر به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: واحد تکثیر لارو (شفیره) و پرورش بچه میگو در استان هرمزگان با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون قطعه، فاز جدید افزایش ظرفیت و توسعه محصول انواع کنسرو ماهی تن در کنارک و کارخانه فرآوری کرومیت در استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت سالانه  ۷۹ هزار تن، از جمله طرح‌های به بهره‌برداری رسیده و مورد پشتیبانی ایدرو بوده است.

 رئیس هیات عامل ایدرو همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث ۹ طرح  با برآورد سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم نزدیک  به ۲۰۰  نفر در  سواحل جاسک - گواتر خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: چهار طرح جدید نیز با برآورد سرمایه‌گذاری ۴۲۰۰  میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم ۱۵۰  نفر در مراحل نهایی صدور مصوبه بهره‌مندی از این حمایت‌ها هستند.

نبوی ادامه داد: طرح ایجاد و توسعه مجتمع‌های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک تا گواتر بر اساس برنامه ششم توسعه کشور تعریف شده و بر این  مبنا  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌عنوان مجری این طرح و با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مولد، رونق و ارتقا سطح اقتصادی و ایجاد ارزش‌افزوده بر مبنای ظرفیت‌ها و مزایای موجود در منطقه از طریق کاهش هزینه سرمایه‌گذاری با تخصیص یارانه سود تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه صنعتی اقدام می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها