کد خبر: ۳۸۸۴
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
قائم‌مقام دبیرکل خانه صمت:
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر لزوم حمایت از صاحبان دانش در کشور، گفت: وزارت صمت در تلاش است تا در به‌هم‌رسانی شرکت‌ها و صاحبان دانش فنی کمک کند تا جلب و جذب صنایع داخلی‌مان شوند.
به گزارش جدید پرس:

«آرمان خالقی» امروز (دوشنبه) در دومین روز از نخستین نمایشگاه صادرات محصولات دانش بنیان شرکت‌های کوچک و متوسطافزود: دانش فنی در جهان و از جمله کشورمان به سرعت در حال ارتقا است و بر این اساس ارائه آمار دقیق از صادرات این محصولات دشوار است.

وی با اشاره به اهمیت به روز ‌بودن و تجاری شدن دانش، بیان‌داشت: هرچقدر ارزش‌آفرینی آن بیشتر باشد، استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیشتر خواهد شد.

خالقی خاطرنشان‌کرد: اگر بتوان دانش فنی ارائه کرد که محصول یا محصولات آن در بازار جهانی بتواند رقابت کرده، از قیمت و کیفیت مناسب و همچنین خدمات خوبی برخوردار باشد، در داخل یا خارج از کشور خواهان خواهد داشت.

وی با بیان تولی‌گری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در موضوع دانش ‌بنیان‌ها، به وجود کمیته‌هایی همچون بیوتکنولوژی، الکترونیک، هوافضا، فناوری نانو و غیره در زیرمجموعه‌های این معاونت اشاره کرد و گفت: عمده تمرکز صاحبان دانش فنی کشور در همین زمینه‌هاست.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد:‌ هرچند برخی واحدهای صاحب دانش فنی در کشور جزو واحدهای بزرگ هستند، اما عمده آنها کوچک و متوسطند که با وجود دارا بودن دانش فنی، هنوز صاحب سرمایه نیستند و حتی برای معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های خود نیاز به حمایت دارند.

وی ادامه‌داد: بخشی از این حمایت‌ها به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بازمی‌گردد و در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با اینکه به عنوان اولویت درجه یک مطرح نیست، اما در تلاش است تا در به‌هم رسانی شرکت‌ها و صاحبان دانش فنی کمک کند تا جلب و جذب صنایع داخلی‌مان شوند.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هدف به‌هم‌رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع از روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد که به مدت چهار روز ادامه دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها