کد خبر: ۳۴۳۰
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست روز ملی اصناف گفت: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی را به خود اصناف می‌سپاریم پیش از اینکه سازمان حمایت و واحدهای بازرسی ورود کنند موضوع به سازمان تعزیرات ارجاع شود خود صنف به تخلف رسیدگی می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

سیدرضا فاطمی امین امروز(سه شنبه ۳۱ خرداد) در نشست اصناف با رئیس مجلس به‌ مناسبت گرامیداشت روز ملی اصناف گفت: در زمینه اصناف توزیعی کار بسیار خوبی صورت گرفته آن هم ایجاد سامانه نظارت و بازرسی هوشمند است که امروز رونمایی می‌شود. ممکن است برخی از واحدهای صنفی به دلایلی تخلف کنند اما نباید این تخلف به پای کل صنف نوشته شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی را به خود اصناف می‌سپاریم یعنی پیش از اینکه سازمان حمایت و واحدهای بازرسی ورود کنند موضوع به سازمان تعزیرات ارجاع شود، خود صنف به تخلف رسیدگی می‌کند و اگر مساله حل نشد آن‌وقت در سطح بالاتر و مباحث داوری و تعزیراتی مساله دنبال می‌شود.

فاطمی امین با بیان اینکه مهمترین مساله اقتصادی ناترازی‌ها است، بیان کرد: به عبارتی موضوعاتمان با یکدیگر هم راستا و همتراز نیستند، در جاهای مختلف گلوگاه‌هایی داریم بین نظام تولید و توزیع هماهنگی و انسجامی وجود ندارد و در صنایع مختلف شاهد هستیم توزیع سرمایه‌گذاری در سطوح متفاوت یکسان نیست، این اتفاق در گستره جغرافیا هم رخ داده است در برخی شهرها صنایع بسیار زیاد است و آلودگی هوا زندگی مردم را مختل کرده اما در برخی مناطق نبود صنایع را شاهد هستیم.

وی افزود: در سالیان گذشته سرمایه‌ گذاری‌های زیادی کردیم، وقت‌های زیادی را صرف کردیم، وضعیت اقتصادی امروز متناسب با سرمایه گذاری‌ها نیست، اگر سرمایه گذاری‌ها منظم‌تر، دقیق‌تر و حساب شده تر بود با همین پول و زمانی که صرف کرده‌ایم باید در جایگاه بهتری قرار می‌گرفتیم.

فاطمی امین تأکید کرد: به لحاظ وضعیت اقتصادی زیرساخت‌های خوبی داریم، مهمتر از زیرساخت‌های فیزیکی، فعالان اقتصادی داریم که تجربه گسترده‌ای را کسب کرده‌اند که ارزشمند است، کسب و کارها و شرکت‌ها و تشکل‌هایی داریم که سال ها فعال هستند و به بلوغ رسیده‌اند. این‌ها همه دارایی‌های ماست اما چرا این دارایی‌ها در وضعیت اقتصادی و رفاه مردم خود را نشان نمی‌دهد؟ چرا که ناترازی و نا هماهنگی داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در این مدت با ۱۵ هیات خارجی جلسه گذاشته‌ام، آنها وقتی از نمایشگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی بازدید کردند تصورشان به کل تغییر کرده و تعجب کردند که با این حجم از تحریم چطور توانسته‌ایم این میزان پیشرفت کنیم.  

وی یادآور شد: این روزها همه با چالش‌هایی در حوزه قیمت و تورم مواجه هستیم، آشفتگی و گله و ناراحتی وجود دارد این را باید حل کنیم، اما نباید مسائل امروز که قابل حل هستند امید، حرکت و تلاش را از بین ببرد.

فاطمی امین اظهار داشت: اگر بتوانیم در کار برنامه‌ریزی شده، کار هماهنگ، همدلانه متحد شویم و این ناترازی‌ها را از بین ببریم خیلی سریع می‌توانیم به جایگاه‌های بهتر اقتصادی دسترسی پیدا کنیم و لازم نیست ۱۰ تا ۲۰ سال و هزاران میلیارد تومان هزینه کنیم تا وضعیتی اتفاق بیفتد. بسیاری از زیرساخت‌ها را داریم اما نقص‌هایی وجود دارد که اگر هوشمندانه نقص‌ها را پیدا کنیم و با هماهنگی هم این مسائل را حل کنیم به سرعت می‌توانیم از زیرساخت‌ها بهره‌مند شویم تا به زودی علاوه بر اینکه مسائلی که روزمره با آن مواجه هستیم با همدلی و همراهی حل و فصل شود و سرمایه‌ها به ویژه سرمایه‌های انسانی را به درستی به کار بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وزارت صمت هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد منتشر می‌کند آخرین گزارشی که منتشر شد مربوط به ۶ ماه دوم سال قبل بود و یک نسخه آن را به اتاق اصناف ارسال کرده‌ایم در آن گزارش بر ایجاد هماهنگی تأکید شده است چرا که بسیاری از مسائل به سرعت قابل حل و فصل می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها