کد خبر: ۲۷۳۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
رییس کمیسیون صنایع مجلس:
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات صنعت خودروسازی در مدیریت ها و ساختارهاست و باید ساختار این صنعت رقابتی باشد.
به گزارش جدید پرس:

"عزت الله اکبری تالارپشتی" امروز (یکشنبه) در همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه انتظارات مجلس از خودروسازان بالا است، افزود: امروز شاهدیم در حوزه های مختلف هوافضا، نانو، بیوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای، صنعت مشکی و غیره قله‌ها یک به یک توسط فرزندان این مرز و بوم فتح می‌شود، اما در خودرویی که چهار چرخ دارد با مشکل مواجه ایم که قابل قبول نیست.
 وی با تاکید بر اینکه اشکال کار در مدیریت ها و ساختارها است، تأکید کرد: ساختار صنعت باید رقابتی باشد نه اینکه دولت تنها چند درصد ناچیز در خودروسازی  سهم داشته باشد اما بخواهد در کل مجموعه دخالت کند؛ این موضوعی است که شخص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت نیز آن را قبول دارند.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اینکه در کشور ما تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان، همچنین اندیشمندان و شرکت‌های توانمند موجود باشد اما خودروسازان ما درگیر مسایل حاشیه‌ای باشند قابل قبول نیست و ما معتقدیم شما می‌توانید و باید خودتان را باور  کنید و بدرخشید.
وی یادآور شد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب "برای رسیدن به دنیا باید میانبر بزنیم" و معتقدیم ملت ایران، مدیران و نیروی انسانی توانمند کشورمان قادر به انجام این مهم هستند.
وی با تاکید بر اینکه می توان کارهای مشترک زیادی انجام داد، به ظرفیت‌های عظیم خودروسازی و قطعه‌سازی کشور اشاره کرد و ادامه داد: خودروسازان باید قطعه سازان را ارتقاء دهند، چرا که اگر قطعه‌سازی قوی داشته باشیم "همه چیز ساز" خواهیم بود.
اکبری تالارپشتی تصریح کرد: بر این اساس باید طرحی نو در انداخت و ساختاری نو برپا کرد و از تفکر دولتی فاصله گرفت تا تصمیمات خوبی در این صنعت بگیریم. 
وی گفت: رضایت ملت قرمز رهبر معظم انقلاب و مسوولان است و باید گفت ملت از تصمیمات خودروسازان راضی نیستند.

تولید محصولات با موتور سه سیلندر از سال ۱۴۰۲

در این مراسم "کیانوش پورمجیب" قائم مقام ایران خودرو اظهار داشت: برقی سازی، انقلاب صنعتی چهارم، خودروهای برقی، طراحی مگاپلتفرم ها و خودروهای خودران، از جممله مباحثی است که در آینده صنعت خودروی جهان و ایران دنبال می‌شود.
وی از توسعه موتور سه سیلندر ملی خبر داد و گفت: سال آینده نخستین محصولات ایران خودرو مجهز به این موتورها تولید خواهد شد.
 پورمجیب همچنین از تولید موتورهای میکرو هیبرید از سال ۱۴۰۲ در ایران خودرو خبر داد که کاهش مصرف سوخت دست‌کم به میزان ۱۰ درصد را به دنبال خواهد داشت.
 وی افزود: این گروه صنعتی همچنین به دنبال تولید موتورهای تمام هیبرید و تمام برقی است.
 قائم مقام ایران خودرو خاطرنشان‌کرد: در همایش امروز بیش از ۲۶۰ نیاز فناورانه گروه صنعتی ایران خودرو شناسایی شده و در نمایشگاه نیز در معرض دید عموم قرار داده شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها