کد خبر: ۱۹۱۱
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
وزیر صنعت:
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: خودروهایی نظیر پژو ۴۰۵، سمند و تیبا که سالیان سال از تولید آنها می‌گذرد به دلیل قدیمی بودن پلتفرم‌ها با مشکل کیفیت مواجه هستند و باید تولید آنها متوقف شود.
به گزارش جدید پرس:

سیدرضا فاطمی‌امین امروز در بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو، در پاسخ به این سوال که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است که اعتبار و کیفیت خودروهای تیبا و سمند ال‌ایکس را تائید نمی‌کند و باید این دو خودرو از خط تولید خارج شوند، اظهار کردگفت: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعاً از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آنها لحاظ می‌شود. تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد در مورد کیفیت را رعایت کنند. حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است.

وزیر صمت افزود: سکوهای تولید خودروهایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو ۴۰۵ قدیمی هستند و سالیان زیادی از فناوری تولید آنها می‌گذرد، بنابراین، این خودروها به صورت خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند. در مقابل خروج خودروهای بی‌کیفیت مانند سمند، تیبا و ۴۰۵ از خط تولید، تولید خودروهای با کیفیتی مانند تارا افزایش می‌یابد. بنابراین افزایش تولید خودروی نظیر تارا از دو هزار دستگاه در سال گذشته به بیش از ۷۵ هزار دستگاه در سال جاری، می‌تواند به خروج خودروهایی همچون سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید منجر شود.

وی ادامه داد: یک بخش از ضعف کیفیت خودرو به دلیل خودروهای ناقص و انباشته شده در کف پارکینگ بود. مدیران ایران‌خودرو متعهد شده‌اند، از ابتدای خرداد ماه امسال در این خودروسازی خودروی ناقص تولید نکنند.

وزیر صمت گفت: علاوه بر موضوع تولید ناقص خودروها، بخشی از دلایل کاهش کیفیت خودروها به پلتفرم‌ها و قدیمی بودن آنها باز می‌گردد؛ به طور نمونه خودروهایی نظیر پژو ۴۰۵، سمند و تیبا که سالیان سال از تولید آنها می‌گذرد به دلیل قدیمی بودن پلتفرم‌ها با مشکل کیفیت مواجه هستند و باید تولید آنها متوقف شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها