کد خبر: ۱۲۳۷
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
معاون صنایع عمومی وزارت صمت از ایجاد شهرک‌های صنعتی صنایع خلاق برای حمایت از صنعت اسباب بازی خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

محمد مهدی برادران گفت: در سند تحول دولت به سبک زندگی توجه شده و تاکید ویژه بر صنایع خلاق به عنوان رویکرد جدید وزارت صمت در قالب ایجاد یک دفتر تخصصی به نام دفتر صنایع خلاق و صنایع ورزشی شکل گرفته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان برتر اسباب بازی برای ورود آن‌ها به عرصه تولید انبوه و صنعتی شدن و حضور بیشتر در بازارهای ملی و بین‌المللی، تصریح کرد: یکی از مواردی که در همین راستا وعده دادیم و در حال اجرای آن هستیم، ایجاد شهرک‌های صنعتی، تحت عنوان شهرک‌های صنایع خلاق است، در این زمینه یکی از حوزه‌ها، صنعت اسباب بازی است که می‌توانند مشابه سایر صنایع از مزایای شهرک‌های صنعتی استفاده کنند.

این مقام مسئول مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان اسباب بازی را سرمایه در گردش دانست و افزود:در کنار این دغدغه، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و مواد اولیه پتروشیمی است و باید تلاش شود بازاریابی‌ها، پیوندهای بیشتری بخورد تا در مقیاس کلان تولید آغاز شود.

وی ادامه داد:ایده‌ها و محصولات خوبی آماده شده، اما در خیلی از بخش‌ها هنوز تیراژها در سطح صنعتی نیست البته برخی از تیراژها هم رشد داشته است.

برادران گفت: هنوز مقیاس‌ها هنوز در حدی نیست که هدف گیری‌های صنعتی بزرگ داشته باشیم، ولی بسترهای ایجاد شده، امیدوارکننده است و امیدواریم با ایجاد مجوزهای جدید و حمایت‌ها، صنعت اسباب بازی رشد کند، اما هنوز نمی‌توان انتظار داشت این صنعت در تولید ناخالص داخلی سهمی داشته باشد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت دو حوزه خلاقیت و تولید را در صنعت اسباب بازی مهم دانست و افزود: در حوزه تولید، مانند سایر کالاها امکان استفاده از تولید کنندگان خارجی که ظرفیت داشته باشند، وجود دارد، اما مهم است که خلاقیت و نوآوری که مدنظر ماست در تولید مدنظر قرار گیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها