کد خبر: ۲۴۲۷۶
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با ارسال پیامک هشداری به اعضای اتحادیه طلافروشان و سکه‌فروشان، نسبت به الزام ثبت معاملات انواع طلا در سامانه جامع تجارت تأکید کرد.
به گزارش جدید پرس:

طبق اظهارات برخی اعضای اتحادیه طلافروشان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اخیراً ضمن ارسال یک پیامک هشداری به اعضای این اتحادیه، ضمن یادآوری الزام ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت نسبت به تخلف از ضوابط اختصاصی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز هشدار داده است.

بر اساس متن این پیامک، تخلف از ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌ها، موجب محکومیت فرد خاطی به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد.

مطابق با دستورالعمل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌ها، تمامی فروشندگان باید اطلاعات معاملات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، پس از ابلاغ دستورالعمل مذکور وزارت صمت با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای کلیه اعضای اتحادیه طلا و جواهر کشور، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت کرد.

ارسال پیامک هشدار قوه قضاییه به طلافروشان/ خرید و فروش سکه و طلا را ثبت کنید

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها