کد خبر: ۱۹۵۵۴
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه التهاب بازار سکه و طلا فروکش کرده، از احتمال نوسان ۲ تا ۵ درصدی قیمت ها در سال آینده خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

نادر بذرفشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با اشاره به وضعیت بازار سکه و طلا گفت: در بازار ثبات خوبی برقرار شده و قیمت ها از پیش بینی ها هم بیشتر کاهش یافته است و به نظر نمی رسد کاهش یا افزایش گسترده ای در قیمت ها داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه روند کاهشی بازار سکه و طلا متاثر از کنترل نرخ ارز و اخبار مثبت سیاسی بود، گفت: با وجود اینکه انس جهانی طلا در آغاز این هفته ۱۱ دلار افزایش یافته است اما روند بازار داخلی کاهشی بود.

بذرافشان با تاکید بر اینکه التهاب بازار سکه و طلا فروکش کرده است، تصریح کرد: هر خبر سیاسی و اقتصادی که در روزهای آینده منتشر شود می تواند در بازار اثرگذار باشد اما به نظر نمی رسد که این تاثیر منجر به تغییر قیمت چشمگیری شود.

 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه حباب سکه هنوز تخلیه نشده است گفت: حباب سکه از ۶ تا ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون تومان رسیده است. حباب نیم سکه حدود ۵ میلیون تومان شده و حباب ربع سکه نیز ۴ میلیون تومان است.

 
 

وی درباره روند بازار طی روزهای آینده نیز گفت: کاهش گسترده قیمت طلا و سکه اکنون بازار را به ثبات رسانده و بعید است در روزهای پیش رو کاهش یا افزایش چشمگیری داشته باشیم. بنابرین مردم می توانند معاملات عادی خود را در بازار مصنوعات طلا انجام دهند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت طلا در ابتدای سال ۱۴۰۲ افزود: پیش بینی ما برای تغییرات قیمت طلا و سکه در ابتدای سال آینده نوسان قیمتی در حدود  ۲ تا ۵ درصد است.

وی درباره تاثیر عرضه گواهی شمش طلا و ربع سکه در بورس بر بازار سکه و طلا نیز گفت: اقدامات بانک مرکزی در این خصوص می تواند بر بازار اثرگذار باشد و به ثبات بیشتر قیمت طلا و سکه کمک کند اما باید منتظر ماند نحوه دقیق این عرضه ها تعیین شود.

بذرافشان با اشاره به وضعیت عرضه و تقاضا در بازار طلا و سکه گفت: در عرضه بازار مشکلی وجود ندارد اما تقاضا با توجه به افت قیمتی روزهای اخیر کاهش داشته است. با توجه به در پیش بودن ماه رمضان احتمال کاهش تقاضا وجود دارد.

قیمت سکه و طلا در ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه هم در بازار امروز ۹ میلیون تومان شد. همچنین سکه یک گرمی هم ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت انس جهانی طلا ۱۸۷۵ دلار است و قیمت طلای ۱۸ در بازار ۲ میلیون ۷۷ هزار  ۶۴۹ تومان است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها