کد خبر: ۹۸۲۴
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
رییس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیک خودرو در محور کندوان و هراز را در زمان حاضر سنگین اعلام کرد.
به گزارش جدید پرس:

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز یکشنبه اظهار داشت: ترافیک خودرو در جاده کندوان حدفاصل دوراهی شهرستانک تا نسا و محدوده سیاه بیشه در زمان حاضر سنگین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت تردد خودرو در محور فیروزکوه و آزاد راه تهران - شمال را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و گفت که در مسیر جنوب به شمال جاده هراز محدوده سه راهی چلاو و مسیر شمال به جنوب این محور در محدوده تونل شماره یک، ترافیک خودرو سنگین است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به ایام پایانی تعطیلات تابستانی پیش‌بینی کرد که تا قبل از بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی، ترافیک در محورهای ارتباطی مازندران در بیشتر ایام پرحجم و سنگین باشد.

رییس پلیس راه مازندران با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است، از مسافران و گردشگران خواست ضمن مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود ودیگران رقم بزنند.

سرهنگ جهان‌تاب بی توجهی به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی خودروها، خواب آلودگی و خستگی راننده را از مهم ترین علل وقوع تصادفات رانندگی بیان کرد و گفت که صحبت کردن با تلفن همراه، بیشترین فراوانی در وقوع تصادفات رانندگی را دارد. 

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها