کد خبر: ۹۶۸۳
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
یکی از زائرین اربعین درباره سفر به کربلا گفت: التماس میکنم نیایید! ماشین نیست، آب نیست، گرما هم شدید است. مصاحبه برخی از ایرانی‌های دیگر را در این ویدئو ببینید.
تعداد بازدید : 0
به گزارش جدید پرس:

گزارش های دریافتی حکایت از وضعیت نگران کننده و وخیم در مرزهای خروجی به عراق و نیز مسیر راهپیمایی اربعین حکایت دارد 

ستاد اربعین حسینی صبح امروز اعلام کرد که به دلیل حجم بالای زائران وارد شده به پایانه‌های مرزی، تا اطلاع ثانوی و فراهم شدن امکان انتقال زائران از مرز به شهرهای داخل عراق، مرزها بسته خواهند بود.

به دلیل کمبود امکانات در طرف عراقی، زائران با مشکلاتی  از جمله کمبود وسائل نقلیه و آب آشامیدنی مواجه شدند که برای حل این مشکل و تا به ثمر رسیدن رایزنی‌ها تصمیم برای بسته شدن مرزها اتخاذ شده است.

هم‌اکنون حدود ۱ میلیون ۵۰۰ هزار زائر نیز در پایانه‌ها و مسیرهای منتهی به مرزها قصد عزیمت به راهپیمایی اربعین را دارند که پیش‌بینی می‌شود جمعیت زائران را به بیش از ۴ میلیون نفر می‌رساند.

هشدار به زائران اربعین: مراقب گرمازدگی باشید | افزایش مراجعه به اورژانس

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: مشکل اصلی زائران گرمازدگی است. تاکنون ۳۱۶۴۴ نفر به اورژانس مراجعه کرده اند که نزدیک به ۳۰ هزار نفر در محل درمان شدند. خوشبختانه سرم به اندازه کافی برای سرم درمانی توسط وزارت بهداشت تامین شده است. زائران بحث گرمازدگی را حتما جدی بگیرند و به اندازه کافی آب بنوشند.

 یکی از زائرین اربعین درباره سفر به کربلا گفت: التماس میکنم نیایید! ماشین نیست، آب نیست، گرما هم شدید است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها