کد خبر: ۹۰۴۹
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
مشاورنماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان اعلام کرد
مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان تاکید کرد: بازگشایی مرز میلک - نیمروز در روزهای جمعه ، کریدور ترانزیتی منطقه را فعال تر می کند و بر گسترش روابط اقتصادی کشور ایران و افغانستان تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش جدید پرس:

محمد مهدی جوانمرد قصاب مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با اعلام بازگشایی مرز میلک-نیمروز در روز جمعه با ایجاد رویکرد جدید در هفته اخیر  و پیگیریهای انجام شده از سوی مقامات دو طرف تاکید کرد: این مرز از این هفته در روزهای جمعه نیز فعال می باشد، پیش از این مشکلاتی در مرز میلک وجود داشت اما خوشبختانه با رویکرد جدید در همکاری های افتصادی و پی گیری های دفتر ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان استاندار محترم سیستان و بلوچستان و مقامات ولایت نیمروز  این مرز در روز جمعه نیز بازگشایی شد.

فعال بودن مرز میلک - نیمروز در روزهای جمعه‌ جوانمرد قصاب


وی تصریح کرد: خوشبختانه مرز میلک - زرنج ( از ولایات نیمروز افعانستان) به تدریج جایگاه خود را در مسیر کریدور ترانزیتی ایران و افغانستان به سمت آسیای میانه به دست می آورد و از کریدورهای مهمی است که ایران تمایل به سرمایه گذاری در این منطقه دارد.
مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان خاطرنشان کرد : در نظر است تا مسیر چابهار - زرنج-آسیای میانه و حتی دستیابی به بازارهای روسیه و چین از طریق افغانستان تقویت شود و ایران هم در این زمینه فعالیت بسیاری را آغاز کرده که مورد قبول تجار ایرانی و افغانستانی هم واقع شده است.
جوانمرد قصاب همچنین بیان کرد : خوشبختانه مقامات افغانستان و ولایت نیمروز به این نکته دست پیدا کرده اند که باید این منطقه برای سرمایه گذاری های گسترده اقتصادی فعال تر شود به همین منظور شاهد هستیم که با چنین رویکردی این مرز در روز جمعه نیز بازگشایی شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها