کد خبر: ۸۶۱۰
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
رییس سازمان راهداری:
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۲.۵ برابر عملکرد مردادماه به اتوبوس‌های اربعین، در شهریورماه سهمیه سوخت داده می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

 «داریوش امانی» در نشست خبری که امروز یکشنبه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۵ میلیون زاِیر اربعین ظرف به مدت ۱۵ روز جابه‌جا خواهند شد که مدیریت مکانی و زمانی جابه‌جایی زوار بسیار سخت است.

 وی افزود: بعد از اربعین سال گذشته اقدامات تکمیلی را انجام دادیم و تاکنون هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان از اعتبار راهداری برای پایانه‌های مرزی و تکمیل و ایمنی راه‌های مواصلاتی هزینه شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره قیمت بلیت اتوبوس گفت:  امسال اتوبوس دربستی که منجر به توقف ۸ روزه در عراق و حذف از چرخه جابه‌جایی مسافر شود، نداریم. سهمیه سوخت شهریورماه اتوبوس‌ها نیز ۲ و نیم برابر عملکرد مردادماه اختصاص می‌یابد.

وی گفت: ۸ هزار اتوبوس در ایام اربعین به سفرهای جاده‌ای زائران عتبات اختصاص می‌یابد و اتوبوس‌ها از روز ۱۵ شهریور تردد می‌کنند. از آنجایی که تردد اتوبوس‌ها در ایام رفت و از ۲۵ شهریور در ایام برگشت به صورت خالی (بدون مسافر) است تصمیم گرفته شد تا با ۷۵ درصد افزایش کرایه مسافر، اقدام به فروش بلیت کنند.

معاون وزیر راه اضافه کرد: این در حالی است که در سال ۹۸ کرایه اتوبوس‌های اربعین ۱۰۰ درصد افزایش یافت، ولی امسال با همکاری صنف رانندگان ۲۵ درصد تخفیف روی قیمت اعمال شد که نهایتاً ۷۵ درصد افزایش نرخ در مسیر تهران- ایلام داشتیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها