کد خبر: ۸۶۰۱
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: فروش بلیت های اربعین به مقصد نجف و بغداد از ۱۲ شهریور ساعت ۸ صبح با قیمت ۶ میلیون تومان آغاز می شود.
به گزارش جدید پرس:

طبق پیش بینی وزیر راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل ریلی حدود ۳۰۰ هزار نفر، در بخش هوایی حدود ۶۰ هزار نفر و در بخش جاده‌ای نیز بیشترین حجم یعنی حدود ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر جابه‌جا خواهند شد.

میر اکبر رضوی گفت: برای فرودگاه های نجف و بغداد متناسب با بازار و میزان بلیت فروخته شده، هواپیما در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: پروازها از چند فرودگاه مختلف انجام می شود. درخواست ها آمده و ظرف چند روز آینده نهایی خواهد شد و از ۱۰ شهریور به عنوان برنامه عملیات جابه جایی زائران اربعین حسینی تعیین می شود و می توانیم قطعی اعلام کنیم.

 سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به نرخ بلیت ۶ میلیون تومانی گفت: این قیمت با نزدیک شدن به روزهای اربعین تغییری نخواهد کرد و این نرخ قطعی است و هر گونه هزینه اضافی که آژانس های هواپیمایی دریافت کنند تخلف خواهد بود و با آن برخورد می شود. فروش بلیت ها از ساعت ۸ صبح ۱۲ شهریور آغاز خواهد شد. مقطع زمانی سرویس دهی به زائران اربعین امسال از ۱۵ تا ۳۰ شهریورماه است. این بازه زمانی سال گذشته از ۲۰ تا ۳۰ شهریور ماه بود.

رضوی در پاسخ به این پرسش همشهری آنلاین که آیا این نرخ مصوب آشفتگی های سال های گذشته را کاهش خواهد داد، اظهار کرد: قطعا امسال آشفتگی های سال گذشته را نخواهیم داشت چرا که سال گذشته قرار بود پرواز تعداد محدودی مسافر از طریق ۳ فرودگاه انجام شود که این اتفاق نیفتاد و برخلاف پیش بینی ها و برنامه ریزی ها این آمار چندین برابر شد و مسافران بدون هماهنگی و بدون ویزا به فرودگاه ها حضرت امام (ره) آمدند اما امسال ویزا نیست و مشکلات سال گذشته مطرح نیست و همچنین ترمینال «سلام» فرودگاه امام راه اندازی شده است و پیش بینی می کنیم مشکلات سال گذشته تکرار نشود. بحث چارتر در بخش فروش بلیت های اربعین به طور کامل حذف شده است و این موضوع به مدیریت و نظم دهی در بخش فروش بلیت قطعا کمک خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی در خصوص به حداقل رساندن تاخیر در پروازهای اربعین که موجب نارضایتی مسافران می شود، گفت: تاخیر در پروازها غیرقابل پیش بینی است و وضعیت در عراق به گونه ای است که به هر حال ممکن است کاهش دید پروازی در فرودگاه این کشور منجر به لغو و یا تاخیر در پروازها شود که از دسترس ما خارج است. ولی روند را مثبت را پیش بینی می کنیم چون مشکلات سال گذشته را نخواهیم داشت.

وی اعلام کرد: تعداد پروازها به بغداد و نجف ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد و همکاران سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه بغداد و نجف مستقر خواهند شد و از فرودگاه های امام خمینی، مشهد و اصفهان که بیشترین تعداد مسافر را دارند نماینده ای در فرودگاه نجف و بغداد حضور خواهند داشت.

رضوی افزود: در جلسه با مدیران عامل شرکت ها تکلیف شرکت های هواپیمایی مشخص شده و هماهنگی در حال حاضر انجام شده و مننتظر نهایی شدن برنامه ها هستیم. هر زمان شورای عالی هواپیمایی تشکیل شود و پاسخ ایرلاین ها به دست ما برسد اخبار تکمیلی در خصوص پرواز اربعین در اختیار مردم گذاشته می شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها