کد خبر: ۸۵۵۲
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۱۵ تا ۳۰ شهریور، به‌دلیل یک‌سر خالی بودن، بلیت اتوبوس‌هایی که به سمت پایانه‌های مرزی می‌روند، ۷۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

 رستم قاسمی، در جلسه ستاد سفرهای اربعین حسینی که با حضور دستگاه‌های مسئول برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت، تصریح کرد: در این هفته از ۲۳۷ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه اصلی، ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۵۰ کیلومتر ایمن سازی راه‌های، احداث ۱۷ باب راهدارخانه و پایانه مرزی بهره برداری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰۶ کیلومتر خط دوم ریلی، بیش از ۴۰ پروژه در بنادر شمال و جنوب کشور با اعتبار ریالی و ارزی در هفته دولت ۱۴۰۱ افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه مسکن و شهرسازی نیز ۵۴ پروژه در شهرهای جدید سراسر کشور از جمله مدرسه‌، رویال ساختمان‌های تجاری، شبکه فاضلاب و فضاهای ورزشی افتتاح خواهد شد.

قاسمی یادآور شد: در حوزه شرکت بازآفرینی شهری بهره برداری از ۴۹ پروژه احداث پارک، سالن ورزشی، کتابخانه، کلانتری، شبکه آب و فاضلاب، آسفالت انواع معابر و مرمت بافت‌های فرسوده و محلات در هفته دولت ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

رستم قاسمی از افتتاح حدود ۱۰۰ طرح در ادارات راه و شهرسازی استان‌ها هم خبر داد.

افزایش ۷۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس‌ها در سفر اربعین

وزیر راه و شهرسازی گفت: هر ساله در سفرهای اربعین با افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس مواجه بودیم اما امسال با توجه به توافق صورت گرفته، نرخ کرایه اتوبوس‌ها در سفر اربعین افزایش ۷۵ درصدی در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از ۱۵ تا ۳۰ شهریور سفرها آغاز می‌شود و به دلیل یک‌سر خالی بودن آنها از هر مبداء به طور مثال از تهران تا ایلام اگر سال گذشته مبلغ کرایه ۱۳۵ هزار تومان بوده امسال با افزایش ۷۵ درصدی هر زائر ۲۰۰ هزار تومان باید پرداخت کند.

نرخ ۶ میلیونی بلیت تهران- نجف از ۱۵ شهریور

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیم جدید از ۱۵ شهریور به صورت دایمی (تا زمان اتخاذ تصمیم جدید) نرخ بلیت تهران- نجف و تهران- بغداد ۶ میلیون تومان است و گران‌فروشی ایرلاین‌ها منجر به لغو پرواز خواهد شد.

به گفته رستم قاسمی حداکثر قیمت بلیت هواپیما رفت و برگشت از تهران به نجف ۶ میلیون تومان و سایر مسافت‌ها به توجه به فاصله تغییر می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها