کد خبر: ۸۴۷۶
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران-کربلا طی هفته آینده، گفت:‌ زائران اربعین به‌صورت رایگان از خرمشهر به شلمچه جابجا می شوند.
به گزارش جدید پرس:

سیدمیعاد صالحی با اعلام این‌که قطار تهران_کربلا از هفته آینده عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: هفته‌ای یک قطار -در این مسیر- خواهیم داشت.

وی افزود:‌ همچنین 2 برابر شدن تعداد قطارها به مقصد خرمشهر و کرمانشاه و انتقال رایگان و 24 ساعته زائران اباعبدالله الحسین (ع) از خرمشهر به شلمچه، از جمله خدمات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در  ایام اربعین حسینی خواهد بود.

صالحی اوایل مرداد امسال با اشاره به این‌که حدود 32 کیلومتر مسیر ریلی از شلمچه به بصره عراق ساخته نشده است، گفته بود:‌ مسافران به طور موقت به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار از شلمچه با اتوبوس راهی بصره شده و سپس از بصره به کربلای معلی منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: تسهیل تردد زائرانی که از خطوط ریلی استفاده می‌کنند در دستور کار قرار دارد و در سفر به عراق تلاش می‌کنیم تا تفاهم لازم برای تسهیل از سوی طرف عراقی نیز اعمال شود.

وی افزود: با راه اندازی خط ترکیبی زائران عراقی هم می‌توانند از طریق راه‌آهن به قم و مشهد متصل شوند و با این اقدام علاوه بر جابجایی مسافر امکان انتقال بار به عراق نیز فراهم خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که بر اساس مصوبه هیئت دولت پیگیری احداث راه آهن شلمچه - بصره به عهده راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: مسیر ریلی شلمچه - بصره نیاز به مین‌روبی، تملک زمین و احداث پل روی رودخانه اروند دارد تا خط ریلی به ایستگاه بصره برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مطالعات جداگانه‌ای برای هر موضوع انجام شده و موانعی بر سر راه است که در چند ماه گذشته گام به گام در حال رفع آنها هستیم، امیدواریم با کاهش موانع، احداث خط آهن شلمچه به بصره در آینده نزدیک آغاز شود.

صالحی از افزایش 2 برابری ظرفیت قطارهای مشهد و تهران برای ایام اربعین خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی سفر 3 تا پنج میلیون زائر، قطار خرمشهر تا شلمچه به صورت 24 ساعته فعالیت خواهد کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها