کد خبر: ۸۰۴۷
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای از اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و راه‌های مواصلاتی در ایام اربعین سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

 داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۵ میلیون نفر از مرزهای کشور به کربلای معلی عزیمت کنند، اظهار کرد: اقدامات اولیه برای ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی که به پایانه‌های مرزی ختم می‌شود، در دست انجام است.

وی افزود: ارتقای امنیت راه‌ها و تسهیل تردد زائران، دو مسئولیتی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مرزها در دست انجام دارد.

جابجایی ۸۰ هزار نفر زائر اربعین در ۲۴ ساعت شبانه روز

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز درباره امکانات در نظر گرفته شده برای مسافران اربعین اعلام کرد: در ستاد اربعین امسال حدود ۸ هزار دستگاه از ناوگان اتوبوسی حمل و نقل عمومی جاده‌ای به کار گرفته می‌شوند که این تعداد بر اساس روزهای پیمایش و ظرفیت رفت و برگشت می‌تواند ۸۰ هزار نفر را در ۲۴ ساعت شبانه روز جا به جا کند.

باقرجوان افزود: ناوگان حمل و نقل در اربعین امسال آمادگی دارد در هر ساعت ۳ هزار و ۳۰۰ زائر را به مرزهای خروجی برساند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطر نشان کرد: سعی شده تا از ناوگان عملیاتی سایر نهادها و ارگان‌ها و کارخانجات نیز استفاده شود.

باقرجوان گفت: نظارت بر مجتمع‌های خدمات بین راهی در این ایام افزایش می‌یابد و این سازمان باید پاسخگوی سرویس جاده‌ها، ایمنی تردد، مجتمع‌های بین راهی به عنوان عناصر خدمات دهی در طول سفر در بحث آماده‌سازی، پذیرش و به نوعی ورود و خروج زائران باشیم.

وی با اشاره به هم‌زمانی پایان فصل سفرهای تابستانی با ایام اربعین افزود: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای رفت و برگشت زائران آمادگی دارد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرزهای ۶ گانه شامل شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین برای خروج زائران آماده شده‌اند. همچنین دو مرز میرجاوه و ریمدان در شرق کشور نیز برای تردد زائران پاکستانی در نظر گرفته شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها