کد خبر: ۷۱۶۹
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پایانه مرزی رازی خوی در کمتر از ۲ ماه آینده افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
به گزارش جدید پرس:

 داریوش امانی روز چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: محوطه سازی این پایانه مرزی در حال انجام است ولی بهره‌برداری سریع از آن نیازمند هم افزایی دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به گزارش مدیرکل راهداری آذربایجان‌غربی در خصوص اقدامات انجام شده در این پایانه افزود: مشکلات مربوط به معارضین سردرب پایانه مرزی رازی حل شده و احداث سردرب نیز بزودی آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسیر دسترسی به پایانه‌های مرزی باید در شان مردم و نظم جمهوری اسلامی باشد، ادامه داد: در همین راستا اعتبارات لازم برای بهسازی مسیر پایانه مرزی رازی اختصاص می‌یابد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی را ظرفیتی بالقوه در توسعه تجارت مرزی معرفی کرد و گفت: ایشان زمانیکه استاندار خراسان رضوی بودند مشکلات مرزی ۵۰ ساله را حل و فصل کرده و نشان دادند عزم جدی برای توسعه مناطق مختلف دارد لذا دستگاه‌های اجرایی باید پا به پای استاندار در مسیر توسعه قدم بردارند.

امانی همچنین خواستار اجرای طرح‌های زودبازده در مرز تمرچین برای عبور و مرور زائران اربعین شد و اضافه کرد: در خدمات رسانی به زائران اربعینی در کنار دستگاه‌های اجرایی خواهیم بود.

وی از بسیج ناوگان زمینی کشور برای اعزام به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی خبرداد و افزود: با طرف عراقی نیز گفت و گوهایی برای اختصاص ناوگان حمل و نقل در حال انجام است.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به تاکید آیت الله رئیسی مبنی بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در مراودات تجاری، گفت: موانع موجود در پایانه‌های مرزی باید شناسایی و تصمیمات لازم برای رفع آنان اتخاذ شود.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به گردشگر محور بودن مرز رازی خوی، اظهار کرد: این پایانه مرزی باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تمهید ویژه برای عبور زائران اربعین امسال از مرز تمرچین پیرانشهر نیز یادآور شد: تکمیل زیرساخت‌ها برای تردد زوار از این مرز ضروری بوده و در دستور کار قرار دارد.

معتمدیان اضافه کرد: مسیر تمرچین یکی از نزدیک ترین مسیرها بویژه به شهر سامرا بوده که می‌تواند در ایام گرم سال مسیری بسیار مناسب برای تردد زائران اربعین باشد.

وی ادامه داد: امسال از ظرفیت مرز تمرچین برای حضور محدود زائرانی از منطقه شمال غرب و حتی شمال کشور در مراسم اربعین حسینی استفاده خواهد شد و ما سعی داریم که مسیر تردد زائران منطقه قفقاز نیز برای شرکت در اربعین امسال از این طریق باشد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: همه نهادها در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی، با همه توان وارد شده و اهتمام لازم را برای ارائه خدمات هرچه بهتر در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایرنا، طی پنج ماه گذشته بیش از ۴۵۵ هزار نفر از مرز رازی خوی تردد کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها