کد خبر: ۶۳۲۵
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
فرودگاه هیتروی لندن پس از هفته‌ها صف طولانی و لغو پروازها همزمان با بازگشت تعداد مسافران هوایی به سطوح نزدیک به قبل از همه‌گیری کرونا، ۳۲۱ میلیون پوند ضرر پیش از مالیات را برای نیمه اول سال جاری میلادی گزارش کرده است.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، فرودگاه هیتروی لندن پس از هفته‌ها صف طولانی و لغو پروازها همزمان با بازگشت تعداد مسافران هوایی به سطوح نزدیک به قبل از همه‌گیری کرونا، 321 میلیون پوند ضرر پیش از مالیات را برای نیمه اول سال جاری میلادی گزارش کرده است.

شلوغ ترین فرودگاه بریتانیا اعلام کرد که مسافرت‌های تابستانی "به خوبی آغاز شده است". این در حالی بود که این فرودگاه در مواجهه با افزایش تقاضا، اخیراً سقف روزانه 100 هزار مسافر را برای پذیرش تا اوایل سپتامبر اعلام کرده بود.

فرودگاه هیترو کمبود نیرو در بخش خدمات رسانی زمینی را عامل هرج و مرج سفر و تاخیرهای طولانی مدت برای مسافران هفته‌های اخیر دانست و این موضوع را "محدودیت در ظرفیت هیترو" توصیف کرد.

این فرودگاه تخمین زد که خطوط هوایی و شرکت‌های هواپیمایی در مقایسه با قبل از دوران کووید، حدود 30 درصد برای بخش خدمات زمینی خود کمبود نیرو دارند و اضافه کرد که از ژانویه افزایش نیرو در این بخش وجود نداشته است.

هیترو در گزارش درآمد خود ادامه داد: ما نگرانی های خود را در مورد کمبود منابع کنترل کننده برای 9 ماه مطرح کرده ایم.

این فرودگاه افزود که از اواخر ماه ژوئن، با شروع افزایش تعداد مسافران، افزایش نگران کننده در موارد خدمات غیرقابل قبول برای برخی از مسافران را تجربه کرده است.

این مشکلات شامل "افزایش تأخیر برای ایستادن هواپیماها، ارسال نکردن چمدان‌ها همراه با مسافران یا تحویل خیلی دیر به سالن چمدان‌ها، وقت‌شناسی پایین در خروج و لغو برخی پروازها پس از سوار شدن مسافران" بود.

فرودگاه هیترو همچنین اعلام کرد که در زمان اوج سفرها بسیار شلوغ بوده است اما هر صف "به خوبی مدیریت می شد و به حرکت ادامه می داد".

این فرودگاه در ادامه تأکید کرد که همچنان زیان ده است و انتظار ندارد برای بقیه سال سودی به سهامدارانش بپردازد، اما هزینه‌های افزایش یافته را با افزایش قیمت‌ها جبران می کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها