کد خبر: ۱۲۷۶۳
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
رستم قاسمی در لیست وزرایی قرار دارد که احتمال برکناری او بخاطر بیماری اش از یک سو بالاست و از سوی دیگر عملکردش در وزارت راه می تواند برای او عزل یا استیضاح را به دنبال داشته باشد.
به گزارش جدید پرس:

رستم قاسمی که رویای ریاست جمهوری را با وزارت جابجا کرده بود، در دولت رئیسی و وزارت راه روزهای پرحاشیه ای را سپری کرده است؛ از شایعه برکناری بخاطر بیماری تا انتشار تصاویر خصوصی اش در کنار همسر دوم.

«۱۰ دستور را نوشته‌ام که در اولین روز از حضورم در وزارت نفت آن ها را در دستور کار قرار می دهم» این جمله اولین حاشیه از کلکسیون حواشی است که رستم قاسمی از زمان حضورش در دولت رئیسی به عنوان وزیر راه و شهرسازی با آن سروکله زده است و آخرین حاشیه هم به انتشار عکس های خصوصی از او و زنی بدون حجاب که گفته می شود همسر دوم او است بر می گردد.

وزیری که دکل نفتی در دوره او گم شد

به گزارش قرن نو؛ در دولت محمود احمدی نژاد در قامت وزیر نفت به پاستور پا گذاشت، همان روزها هم برای جامعه چندان چهره آشنایی نبود و بیشتر سوابقش در سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم الانبیا بود. حضورش در وزارت نفت با حواشی زیادی از جمله گم شدن دکل نفتی همراه شد که البته هیچگاه تن به پذیرش این اتفاق نداد و گفته بود؛««این دکل متعلق به بنیاد تعاون ناجا و صندوق بازنشستگی صنعت نفت بود و وزارت نفت در آن زمان و هم اکنون هیچ دخالتی در خرید دکل‌های نفتی ندارد.»

هوس ریاست جمهوری خوابید، رستم وزیر شد

قاسمی در سال ۹۹ هوس ریاست جمهوری به سرش زد و در کنار برخی دیگر از وزرای احمدی نژاد قصد کاندیداتوری کرد اما از گیت ردصلاحیت شورای نگهبان رد نشد و سپس در صف حامیان رئیسی قرار گرفت. حمایتی که برای او یک کرسی وزارت را در پی داشت اما نه وزارت نفت بلکه وزارت راه و شهرسازی.

از برکناری وزیر راه تا احتمال استعفا یا استیضاح

رستم قاسمی اما از زمان حضور در وزارت کار گاه و بیگاه با خبرهایی چون برکناری، استیضاح و استعفا سروکله زده است.

هنوز مدت زمانی از تشکیل کابینه سیزدهم نگذشته بود که زمزمه تغییر در دولت بلند شد، برخی می گفتند خاندوزی از دولت کنار می رود و برخی نام وزیر راه را می آوردند. گمانه زنی ها اما در نهایت محقق نشد و عبدالملکی بود که برای فرار از استیضاح و عزل، تن به استعفا داد.

بیماری آقای وزیر جدی شد

اما این پایان خبرها و شایعات درباره رستم قاسمی نبود. مدتی بعد خبرها از گوشه و کنار حکایت از مریضی آقای وزیر و احتمال برکناری اش داشت و گفته می شد وزیر راه برای درمان مجبور است تن به استعفا بدهد. از سعید محمد و نیکزاد هم به عنوان گزینه های جایگزینی یاد می شد.

چندی بعد خبرها جدی تر هم شد و حکایت از جدی تر شدن بیماری آقای وزیر داشت. در نهایت سخنگوی دولت وارد میدان شد و گمانه زنی ها درباره بیماری و استعفای وزیر راه را رد کرد.

اما رستم قاسمی فقط بخاطر بیماری اش با زمزمه حذف از دولت روبرو نبود. عملکرد او در پرونده ساخت ۴ میلیون مسکن به سرعت با نقد روبرو شد و بازار آشفته مسکن هم بر انتقادات از او افزود و برخی به دنبال استیضاح وزیر رفتند. در همان زمان هم از نیکزاد به عنوان جایگزینی یاد می شد که می تواند به دولت رئیسی در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن کمک کند.

مشاوری که بازداشت شد

رستم قاسمی اما طی چند ماه اخیر با بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزارت راه هم درگیر بوده است. بنا به گفته اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده اند. رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست او باید بلند شود و پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.

رستم قاسمی بعد از مدتی سکوت درنهایت تن به پاسخگویی دراینباره داد و گفت: « اینجانب به عنوان وزیر راه و شهرسازی، ضمن تأکید بر اعتماد کامل به نهادهای نظارتی دولت، رسیدگی دقیق و بدون ملاحظه درباره اتهام هر فرد در هر جایگاهی را لازم و واجب دانسته و آمادگی این وزارتخانه را برای همکاری در تکمیل تحقیقات و روشن شدن حقایق اعلام می‌کنم. لکن لازم است رسانه‌ها از گمانه‌زنی‌های بی‌پایه تا قبل از اثبات اتهام در مرجع صالح قضایی و خدشه به آبروی افراد، دوری کنند.» او چندی بعد بدون ارائه توضیحی خبر از آزادی مشاورش داد.

تصاویر خصوصی کار دست وزیر می دهد؟

اما در جدیدترین خبر جنجالی حول و حوش وزیر نفت، تصاویری خصوصی از او در کنار خانمی که گفته می شود همسر دوم اوست منتشر شده است که بنا به روایت ها این عکس در زمان وزارت نفتی او و در مالزی گرفته شده است.

این عکس با واکنش های زیادی در فضای مجازی و رسانه ای همراه بود خاصه آنکه در تصاویر منتشر شده همسر دوم آقای وزیر بدون حجاب حضور دارد.

رستم قاسمی اگرچه خود سکوت پیشه کرده اما یکی از اطرافیان او ضمن مهر تایید زدن بر نسبت بین وزیر راه با زن حاضر در عکس این اقدام را خلاف اخلاق دانسته است.

رستم قاسمی اما به جای پاسخگویی به حواشی پیش آمده ترجیح داد پیامش را طور دیگری برساند. او دیروز برای اولین بار بعد از انتشار عکس های خصوصی اش در در قاب تصاویر ظاهر شد و در نشست ابراهیم رئیسی با نخست وزیر ارمنستان حضور داشت.

رستم قاسمی در لیست عزل یا استیضاح

اما حتی اگر رستم دولت از این حاشیه هم عبور کند بازهم همچنان در لیست وزرایی قرار دارد که احتمال برکناری او بخاطر بیماری اش از یک سو بالاست و از سوی دیگر عملکردش در وزارت راه می تواند برای او عزل یا استیضاح را به دنبال داشته باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها