کد خبر: ۹۷۸۱
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر تمام شرایط واردات خودرو به‌خوبی انجام شود این خودروها در آذرماه وارد بازار کشور می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

 امید قالیباف در یک برنامه تلویزیونی، گفت: بر اساس آئین‌نامه واردات، شرکت‌های مشمول واردات خودرو باید تقاضای خود را تا 19 شهریور ماه به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس تقاضاهای ارائه‌شده از سوی شرکت‌های متقاضی، توسط وزارت صمت تا آخر شهریور ماه بررسی و در ابتدای مهرماه نیز مشخص می‌شود که کدام شرکت‌ها واجد شرایط واردات خودرو هستند.

وی با بیان اینکه بنابراین از ابتدای مهرماه شرکت‌های واردکننده مشمول می‌دانند که می‌توانند خودرو وارد کنند، گفت: ضمن اینکه قبل از این نیز این شرکت‌ها مذاکراتشان را با شرکت‌های خودروساز دنیا آغاز کرده‌اند.

قالیباف ادامه داد: از ابتدای مهرماه امکان واردات خودرو وجود دارد، اما شرکت واردکننده باید ثبت سفارش کند و مراحل تخصیص و تأمین ارز را طی کند.

وی اضافه کرد: بنابراین پس از مرحله تأیید شرکت‌های واردکننده و اعلام اسامی شرکت‌های مشمول واردات خودرو دیگر وزارت صمت مسئولیتی ندارد و مراحل دیگر در بانک مرکزی، گمرک و… باید پیگیری شود.

سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز واردکننده را تأمین کند و پس از آن نیز مراحل واردات خودرو انجام و در نهایت نیز خودروی وارداتی باید از گمرکات ترخیص و سپس به‌روش‌های مذکور در آئین‌نامه باید عرضه شود که بر این اساس فکر می‌کنم که اگر تمام شرایط به‌خوبی انجام شود در آذرماه خودروهای وارداتی وارد بازار می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها