کد خبر: ۹۰۸۴
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
ماشین‌های خاص برای فوتبالیست خاص!
جمع‌آوری کلکسیون‌های خاص، گران‌قیمت و متفاوت یک سرگرمی جذاب برای تمام افراد ثروتمند جهان است.
به گزارش جدید پرس:

پ کلکسیون خودرو، از آن دست مجموعه‌هایی است که جمع‌آوری آن نیاز به پول و شهرت بسیار دارد و حتی می‌تواند به نوعی بیانگر میزان ثروت یک شخص باشد.

بنابراین افراد متمول و ثروتمندان در اقصی نقاط جهان سعی می‌کنند با پرداختن به این سرگرمی جذاب، ضمن وقت‌گذارانی با یکی از علایق متفاوت‌شان، میزان ثروت و توانایی مالیشان را به رخ رقبا، طرفداران و دنبال‌کنندگان‌شان بکشند.

معرفی کلکسیون ماشین کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو، فوتبالیست موفق پرتغالی، یکی از این افراد است. کلکسیون ماشین کریستیانو رونالدو از مواردی است که در کنار مهارت فوتبالش جلب توجه بسیاری کرده و در جهان، زبان زد خاص و عام شده است.

در حقیقت، کلکسیون ماشین کریستیانو رونالدو مجموعه‌ای از گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان است که هریک به تنهایی مجموعه‌ای از «ترین‌ها» هستند. با هم به بررسی این مجموعه با جزئیاتی بیشتر می‌پردازیم.

بوگاتی چانتودیچی - کلکسیون ماشین رونالدو

۱ – بوگاتی چانتودیچی

کریستیانو رونالدو علاقه زیادی به بوگاتی دارد و مشتری ثابت انواع محصولات این خودروساز گزیده‌کار و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. تا جایی که می‌توان کلکسیون ماشین های رونالدو را به دو گروه مجموعه بوگاتی‌های رونالدو و مجموعه خودروهای او تقسیم کرد.

بوگاتی چانتودیچی که به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس این کمپانی ساخته شد، یکی از بوگاتی‌هایی است که در کلکسیون ماشین رونالدو قرار دارد. این سوپراسپرت مجلل که بوگاتی ۱۱۰ نیز نامیده می‌شود،‌ حامل یک موتور ۸ لیتری w16 است با سقف توان ۱۵۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن‌متر.

شتاب صفر تا صد چانتودیچی که بوگاتی تصمیم دارد تنها ۱۰ نسخه از آن را تولید کند، ۲.۴ ثانیه ثبت شده است. قیمت نهایی این خودرو معادل ۸.۹ میلیون پوند است.

بوگاتی شیرون - کلکسیون ماشین رونالدو

۲ – بوگاتی شیرون

ابر خودروی بوگاتی شیرون، یکی دیگر از بوگاتی‌های موجود در کلکسیون ماشین رونالدو است. این خودرو که جایگزین بر حق ویرون است، به یک موتور ۸ لیتری W16 مجهز شده، با سقف توان ۱۴۷۹ اسب بخار و گشتاور ۱۱.۳ نیوتن متر.

بوگاتی شیرون با بدنه فیبر کربنی و جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه‌‌اش قادر است در ۲.۴ ثانیه صفر تا ۱۰۰ کیلومتر، در ۶.۵ ثانیه صفر تا ۲۰۰ کیلومتر و ۱۳.۶ ثانیه صفر تا ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. سقف سرعت آن ۴۶۵ کیلومتر در ساعت است و برای دست‌یابی به این سرعت کمی بیش از ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.  

بوگاتی ویرون - کلکسیون ماشین رونالدو

۳ – بوگاتی ویرون

ویرون که اولین حضوری جدی بوگاتی پس از سال‌ها سکوت و خاموشی بود، از ابتدای حضورش در صنعت خودروسازی به یکی از اسطوره‌ای‌ترین خودروهای جهان تبدیل شد و تقریبا در تمام کلکسیون‌های خاص دنیا جا خوش کرده است.

این ابر خودروی موتور وسط، که تا سال‌ها عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را بر دوش می‌کشید، به یک موتور ۸ لیتری W16 کواد توربو با سقف توان ۹۸۷ اسب بخار، رکورد سرعت را در زمان خود جابه‌جا کرد.

لامبورگینی اونتادور

۴ – لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی اونتادور یکی دیگر از خودروهای خاص کلکسیون ماشین کریستیانو رونالدو است. این خودرو در سال ۲۰۱۱، به عنوان یک سوپر اسپرت توسط لامبورگینی رونمایی شد. این خودرو  تاکنون در مدل‌های مختلف تولید شده و نمونه موجود در پارکینگ رونالدو از نوع SVJ است.

این نسخه با وزن کمتر قادر به تولید ۷۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. موتور ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری این خودرو با یک جعبه دنده فوق پیشرفته هفت سرعته ISR همراه شده که فاصله تعویض دنده‌های آن ۵۰ میلی ثانیه است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۲.۹ ثانیه و سقف سرعتش ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

مازراتی گرن کابریو

۵ – مازراتی گرن کابریو

مازراتی گرن کابریو، که در کلاس خودروهای کوپه و گروه جی‌تی قرار می‌گیرد با موتور ۸ سیلندر قدرتمند خود از ۲۰۰۷ تولید می‌شود. رونالدو یک نسخه از گرن توریسمو MC دارد که توان دست‌یابی به سقف قدرت ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت را دارد.

موتور خورجینی ۴.۵ لیتری ۳۲ سوپاپ این خودرو قادر به تولید ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۹۰ نیوتن‌متر گشتاور است. صفر تا صد این خودرو نیز ۵ ثانیه ثبت شده است. مازراتی گرن کابریو MC از یک گیربکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک بهره می‌برد.

این خودرو هم یکی دیگر از خودروهای کلکسیون کریستیانو رونالدو است که در این فهرست قرار دارد. شما می‌توانید قیمت خرید و فروش مازراتی گرن کابریو را در سایت دیوار مشاهده کنید.

 

رولز رویس فانتوم

۶ – رولزرویس فانتوم

خودروی بعدی کلکسیون ماشین رونالدو سدان لوکس رولز رویس فانتوم است که تاکنون در ۸ نسل تولید شده و این ستاره دنیای فوتبال یک نسخه از نسل هشتم این خودرو را در پارکینگ خود جای داده است.

سدان فول سایز و مجلل فانتوم دومین نسخه از این برند است که تحت مالکیت ب‌ام‌و تولید شده و با موتور خورجینی ۱۲ سیلندر ۶.۷ لیتری خود قادر به تولید ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. لازم به ذکر است که حداکثر سرعت رولزرویس فانتوم جدید در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بنتلی کانتیننتال

۷ – بنتلی کانتیننتال جی‌تی اسپید

این خودرو که سریع‌ترین بنتلی نیز نام گرفته، در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد. کانتیننتال اسپید بر اساس بنتلی جی‌تی طراحی شده و به یک موتور ۶ لیتری W12 مجهز است. این موتور را یک پک توربین دوقلو و جعبه دنده ۸ سرعته تیپ ترونیک همراهی می‌کنند.

سقف توان بنتلی اسپید ۶۱۶ اسب بخار است و قادر به دست یافتن به سرعت ۳۲۹ کیلومتر بر ساعت. صفر تا صد این خودروی لوکس ۴WD را ۴.۲ ثانیه ثبت کرده‌اند.

بنتلی کانتیننتال هم یکی دیگر از خودروهای کلکسیون آقای خاص است!

آئودی R8

۸ – آئودی R8

آئودی تقریبا سالانه یک نسخه جدید از R8 را روانه بازار می‌کند و نمونه موجود در کلکسیون ماشین رونالدو متعلق به سال ۲۰۱۷ است.

این نسخه که RD V10 نام دارد از یک موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر با سقف توان ۶۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خودرو قدرت موتور را به هر چهار چرخ آن می‌رساند.

حداکثر سرعت این خودرو ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت و صفر تا صدش ۳.۲ ثانیه است. 

مرسدس بنز GLE 63S AMG

۹ – مرسدس بنز GLE 63S AMG

این کوپه کراس قدرتمند آلمانی از آخرین خودروهایی است به پارکینگ کلکسیون ماشین رونالدو راه یافته و در میان قویترین‌های جهان عرض اندام می‌کند.

این خودرو از یک موتور ۴ لیتری تویین توربوی ۸ سیلندر به همراه یک ژنراتور الکتریکی EQ بهره می‌برد. موتور بنزینی به تنهایی برای بنز GLE 63S کوپه ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را به ارمغان می آورد.

ژنراتور EQ نیز ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را در حالت بوست تولید می کند. انتقال قدرت به وسیله جعبه دنده ۹ دنده اتوماتیک به دو دیفرانسیل قفل دار الکترونیکی انجام می گیرد.

مرسدس بنز GLE 63S کوپه تنها در مدت زمان ۳٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد و سرعت نهایی آن به ۲۸۰ کیلومتر می‌رسد.

فراری f112 tdf رونالدو

۱۰ – فراری F12 TDF

این خودرو در بین خاص‌ترین‌های فراری قرار دارد و جایگزین مدل ۵۹۹ محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که رونالدو یک نمونه ۵۹۹ GTO نیز در کلکسیون خود دارد، اما مدل F12 TDF در سال ۲۰۱۲ فراتر از همه فراری‌ها قرار گرفت.

موتور خورجینی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری این خودرو قادر است تا ۷۶۹ اسب بخار قدرت و ۸.۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند تا بدنه آن را که با کمک فیبر کربن تا حد امکان سبک شده، در زمان ۲.۹ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند. سقف سرعت این خودرو نیز ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

مک‌لارن سنا کریس رونالدو

۱۱ – مک لارن سنا

مک لارن سنا آخرین خودروی موجود در فهرست کلکسیون ماشین رونالدو است. سوپر اسپرت موتور وسط سنا، در سال ۲۰۱۷ توسط مک لارن رونمایی شد. این خودرو جدید‌ترین عضو سری آلتیمیت مک‌لارن است و از آن تنها ۵۰۰ نسخه تولید خواهد شد.

موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر خورجینی خودرو ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این قدرت را یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های عقب خودرو می‌رساند. صفر تا صد خودرو ۲.۶ ثانیه و سقف سرعتش ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است.

بوگاتی لاویتور خودروی جدید کریس رونالدو

۱۲ – بوگاتی لاویتور

بوگاتی لاویتور آخرین خودرویی است که به مجموعه کلکسیون ماشین رونالدو اضافه شده است. از این خودرو ۱۰ دستگاه ساخته شده است که کریس رونالدو توانست یکی از آن‌ها را با قیمت ۹ میلیون یورو بخرد. این خودرو هم‌اکنون گرانترین خودروی جهان شناخته می‌شود.

بر اساس شنیده‌ها سرعت بوگاتی لاویتور به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا ۶۰ کیلومتر آن برابر با ۲.۴ ثانیه است. ظاهرا این خودرو قرار است تا سال ۲۰۲۱ به کریس رونالدو تحویل داده شود.

این بود کلکسیون ماشین رونالدو …

ناگفته نماند که اطلاعاتی جسته و گریخته از وجود خودروهایی دیگر نظیر شورولت کامارو SS، استون مارتین DB9 و پورشه ۹۱۱ در کلکسیون رونالدو به گوش می‌رسد. اما این لیست، کم‌یاب‌ترین و خاص‌ترین خودروهای موجود در کلکسیون ماشین رونالدو را تشکیل می‌دهند که معمولاً در تعداد اندک تولید شده‌اند.

آنچه واضح است، عدم توجه این اسطوره ورزشی به خودروهای دوست‌دار محیط زیست و لحاظ نشدن خودروهای هیبریدی در کلکسیون محبوبش است. تمامی خودروهای خاص کریستیانو رونالدو در بین پرمصرف‌های غیرقابل انکار قرار دارند. باید دید در آینده این روند تغییر خواهد کرد و خودرویی برقی یا پلاگین هیبرید به لیست رونالدو اضافه خواهد شد یا نه!

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها