کد خبر: ۶۵۸۳
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
خودروسازی رنو فرانسه به خاطر خروج از روسیه بیش از ۲ میلیارد دلار ضرر کرد؛ حال مسکو تصمیم دارد به جای آن یک برند داخلی راه اندازی کند.
به گزارش جدید پرس:

 شرکت خودروسازی رنو فرانسه در گزارش مالی خود که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد، این خودروساز فرانسوی عنوان داشت که در نیمه اول سال جاری در نتیجه خروج از روسیه، که دومین بازار بزرگ آن است، ۲.۳ میلیارد یورو (۲.۳۴ میلیارد دلار) ضرر کرده است.

در گزارش این شرکت ذکر شد که بررسی پیامد توقف فعالیت ها در روسیه نشان دهنده زیان ۲.۳ میلیارد یورویی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ است که عمدتاً به دلیل کاهش ارزش دارایی ها، ماشین آلات و تجهیزات، دارایی های نامشهود و مالکیت AVTOVAZ و رنو روسیه و همچنین کاهش ارزش دارایی های خاص در اختیار شرکت های رنو است.

رنو در ماه مارس، اندکی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، فعالیت خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورد. سپس در ماه می، رنو ۱۰۰ درصد سهام خود در رنو روسیه و ۶۸ درصد سهام خود را در خودروساز روسی AVTOVAZ به فروش رساند.

در ۱۶ می دارایی های این شرکت تحت مالکیت دولتی روسیه درآمد. ژان دومینیک سنار، رئیس رنو در آن زمان، این تصمیم را دردناک اما برای محافظت از کارکنان روسی رنو ضروری خواند.

مقامات روسی اعلام کردند که قصد دارند یک خودروی برند داخلی را در کارخانه سابق رنو راه اندازی کنند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها