کد خبر: ۶۰۳۴
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: تصاویر منتشر شده از خودروهای فرسوده در انبار اموال تملیکی بندرعباس مربوط به ۷۰ اتوموبیلی است که به صورت مستهلک به کشور قاچاق شده اند.
به گزارش جدید پرس:

 رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: تصاویر منتشر شده از خودروهای فرسوده در انبار اموال تملیکی بندرعباس مربوط به ۷۰ اتوموبیلی است که به صورت مستهلک به کشور قاچاق شده اند و همچنین با توجه به حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی بر اساس مقررات امکان تردد و شماره گذاری ندارند.

مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه خودروهای مذکور به وسیله قایق توسط قاچاقچیان از طریق دریا به کشور وارد شده اند، تصریح کرد: فرسودگی این خودروها ناشی از دسته دوم بودن و مستهلک شدن آنها در کشورهای مبدأ است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۸۰ خودروی خارجی موجود در انبار اموال تملیکی بندرعباس ۲۱۰ خودرو کاملاً سالم و نو هستند که از یک شرکت به اتهام قاچاق توقیف شده اند و با توجه به رأی مرجع قضایی ضمن تعیین تکلیف در حال تحویل به خریداران می باشند.

قهرمانی در ادامه افزود: اما ۷۰ خودروی دیگر که تصاویر آنها طی روزهای اخیر منتشر شده، خودروهای خارجی فرسوده ای هستند که به همین شکل و برای استفاده از لوازم یدکی آنها به کشور قاچاق شده اند و به علت غیر قابل استفاده بودن با توجه به فرسودگی زیاد و حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی قابلیت مزایده و فروش ندارند.

رئیس کل دادگستری تأکید کرد: در ماه‌های اخیر صدها دستگاه خودرو سواری  و ماشین آلات راهسازی و میلیاردها تومان انواع کالا در سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان تعیین تکلیف شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها