کد خبر: ۵۹۴۴
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
بررسی آمار تعداد متقاضیان محصولات عرضه شده در سامانه یکپارچه نشان می دهد
پر تقاضاترین محصولات شرکت های خودروساز در دومین فروش در سامانه یکپارچه مشخص شدند.
به گزارش جدید پرس:

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد سه خودروی پژو پارس سال، پژو 206 تیپ دو و پژو 207 دو رنگ با گیربکس اتوماتیک که هر سه در فروش فوق العاده عرضه شدند در مجموع حدود سه میلیون و 985 هزار نفر تقاضا را به خود جلب کردند. این تعداد متقاضی حدود 68 درصد از کل تعداد متقاضیان نهایی این دور از فروش خودرو را به خود اختصاص دادند. بر اساس اعلام وزارت صمت و بعد از بررسی ها مشخص شد که تعداد پنج میلیون و 834 هزار و 567 نفر واجد شرایط دریافت خودرو هستند.

در میان سه خودروی یاد شده پژو پارس سال طبق پیش بینی ها گوی سبقت را از سایر محصولات عرضه شده توسط خودروسازان در دومین مرحله فروش از مسیر سامانه صمت ربود و توانست به تنهایی نزدیک به دو میلیون و 222 هزار نفر را به خود جلب کند.

بعد از این خودرو پژو 206 تیپ دو جایگاه دوم پرتقاضاترین خودرو را تصاحب کرد. این خودرو در جدیدترین دور فروش خودرو نزدیک به یک میلیون و 143 هزار و 500 نفر را برای خرید به صف کرد.

پژو 207 دو رنگ با گیربکس اتوماتیک به عنوان  سومین خودروی پر طرفدار شناخته شد. آمارها نشان می دهد این خودرو توانسته حدود 620 هزار و 450 نفر را متقاعد کند تا برای آن ثبت نام کنند.

اما از هر یک از خودروها چه تعداد توسط ایران خودرو در سامانه صمت عرضه شده است. پژو پارس سال چهار هزار و 500 دستگاه، پژو 206 تیپ 2، سه هزار دستگاه و پژو 207 دو رنگ با گیربکس اتوماتیک نیز هزار دستگاه از سوی این خودروساز در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

بنابراین شانس تصاحب این خودروها با توجه به تعداد متقاضی و تیراژ عرضه برای پژو پارس سال حدود 0.2 درصد، برای پژو 206 تیپ 2 حول و حوش 0.2 درصد و برای پژو 207 دو رنگ با گیربکس اتوماتیک نیز 0.1 درصد برآورد می شود.   

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها