کد خبر: ۳۶۳۹
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
گزارش هفتگی بازار خودرو؛
بازار خودرو همچون هفته‌های گذشته روند با ثبات و البته نوسانی را تجربه کرد. عوامل موثر بر قیمت خودرو همچنان بلاتکلیف است؛ دلار بالای سی هزار تومان در نوسان است، روند تولید و فروش محصولات ایران خودرو و سایپا و حذف قرعه‌کشی مشخص نیست، آیین نامه واردات خودرو با وجود گذشت یک ماه و آغاز فصل تابستان نهایی نشده است. از سوی دیگر انتشار صورت‌های مالی سال گذشته خودروسازان حاکی از زیان انباشته سرسام‌آور آن‌ها دارد که بهبود شرایط آن‌ها را دور از ذهن نشان می‌دهد. تمام این عوامل منجر شده که بر خلاف وعده‌های سال گذشته، قیمت ها در بازار نزولی نشوند. به بیان دیگر همچنان بازار نسبت به بهبود شرایط امیدوار نیست.
به گزارش جدید پرس:

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در ابتدای هفته با افزایش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۰۵ میلیون تومان رسید و تا آخرین روز معاملات نیز با همین قیمت معامله می شد در روز آخر با یک میلیون تومان کاهش به قیمت ۳۰۴ میلیون تومانی خود برگشت. این مدل خودرو در هفته های اخیر با افزایش و کاهش های یک میلیون تومانی زیادی همراه بوده و بین محدوده قیمتی ۳۰۳ تا ۳۰۵ میلیون تومان نوسان می کند. این خودرو در مدل ۱۴۰۰ هم همین روند را در پیش گرفته و با نوسان های یک میلیون تومانی بین قیمت ۲۹۳ تا ۲۹۴ میلیون تومان نوسان دارد.

 

 مدل جدیدتر این خودرو که به تازگی توسط ایران خودرو رونمایی شده، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما نام دارد که هنوز در بازار خودروی کشور عرضه نشده اما در کارخانه قیمتی معادل ۱۸۱ میلیون و ۳۶۱ هزار تومانی دارد. پیش بینی می شود این خودرو با عرضه در بازار خودرو کشور قیمتی میان قیمت ۲۰۶ های تیپ ۲ و تیپ ۵ داشته باشد.

پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف شیشه ای در مدل ۱۴۰۱ که در ابتدای هفته ۴۱۳ میلیون تومان قیمت میخورد در اواسط هفته با کاهش ۲ میلیون تومانی همراه شد و سپس تا آخر هفته با همان قیمت ۴۱۱ میلیون تومان معامله شد. به نظر می‌رسد این خودرو که در اوج افزایش قیمتها تا ۴۲۰ میلیون تومان هم بالا رفته بود و سپس پس با شروع روند کاهشی از اواخر اردیبهشت ماه قیمت ۴۰۷ میلیون تومان نیز رسیده بود بر روی این قیمت تثبیت شده است.

 

این خودرو در نسخه دنده ای با سقف فلزی هم این هفته روندی کاهشی در پیش گرفت و با کاهش ۴ میلیون تومانی در آخر هفته با قیمت ۳۹۷ میلیون تومان معامله شد.

 
 

پژو ۲۰۷ در نسخه اتوماتیک که آخرین نسخه از آن در سال ۱۴۰۰ تولید شد پس از شروع موج کاهشی قیمت‌ها نیز به افزایش قیمت خود ادامه داد. این خودرو از اواخر اردیبهشت ماه تا به امروز ۲۵ میلیون تومان افزایش ثبت کرده و اکنون در بازار ۶۱۰ میلیون تومان قیمت میخورد.

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس در نسخه بنزینی دیگر خودرویی بود که به کاهش قیمت ها واکنش نشان نداد و به افزایش قیمت خود ادامه داد. این خودرو این هفته هم با افزایش جزئی و یک میلیون تومانی به قیمت ۲۹۳ میلیون تومان رسید. نسخه گازسوز ایه خودرو در این هفته بدون تغییر همان ۳۰۵ میلیون تومان قیمت خورد.

پژو پارس ال ایکس به نسبت خودروهای دیگر نوسانات قیمتی کمتری دارد. در مدل ۱۴۰۱ این هفته همانند هفته گذشته بدون تغییر بود و ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد.

مدل جدید تر و به روز این خودرو امسال توسط ایران خودرو رونمایی شد؛ یعنی ای ال ایکس تیوفایو در کارخانه قیمتی معادل ۲۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان دارد. پس از عرضه این خودرو در بازار از اواسط خرداد ماه به طور میانگین ۴۳۵ میلیون تومان معامله می شود.

سمند ال ایکس ساده در ابتدای هفته ۳۰۶ میلیون تومان هم قیمت می خورد در این هفته با سه میلیون تومان کاهش پله ای به ۳۰۳ میلیون تومان رسید.

سورن پلاس هم که مدل ۱۴۰۱ آن به تازگی در بازار عرضه شده و قیمتی معادل ۳۵۵ میلیون تومان دارد، در مدل ۱۴۰۰ یکی از خودروهایی بود که نوسانات قابل توجهی به ثبت رسانده است. مدل ۱۴۰۰ سورن پلاس در اواخر اردیبهشت ماه ۳۸۵ میلیون تومان هم قیمت می خورد پس از شروع روند کاهشی در بازار به ۳۴۵ میلیون تومان رسید.

پراید هم در نسخه ۱۱۱ و نسخه ۱۳۱ از خودروهای بدون تغییر قیمت در بازار این هفته بود. این دو مدل خودرو در این هفته به ترتیب ۲۰۴ و ۱۸۳ میلیون تومان معامله شدند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها